با توجه به افزایش قیمت داروهای تولید داخل و پرداخت ما به التفاوت قیمت ها از جیب بیماران سازمان تامین اجتماعی هنوز افزایش قیمت ها را تحت پوشش قرار نداده است.

دکتر مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی در حال مذاکره با تامین اجتماعی برای اعمال تغییرات قیمتی داروها در پوشش بیمه ای هستند به خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: تغییر ارز مرجع به مبادله ای تامین منابع اولیه و واردات با نرخ ارز مرجع جدید افزایش قیمت هایی را در داروهای داخلی و خارجی ایجاد کرد که نیازمند سیاستگذاری و مدیریت صحیح است.

وی افزود: چنانچه پوشش های بیمه ای کامل شده و یارانه به داروها تعلق گیرد مردم فشار کمتری را در تهیه اقلام دارویی خود متحمل می شوند.

وی با اشاره به اینکه مکانیزم ها و برنامه ریزی ها جهت تخصیص یارانه به دارو پی گیری می شود ادامه داد: در چرخه دارویی کشور فشار نقدینگی داریم و کمبودها باید جبران شود تا داروخانه ها نیز گردش مالی داشته باشند.

دبیر انجمن داروسازان ایران خاطرنشان ساخت: برای تامین نقدینگی و منابع شرکت های داروسازی نیازمند حمایت مسئولان و تخصیص تسهیلات ویژه هستیم./ع2
برچسب ها: دارو ، بیمار ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار