سيد مسعود حسيني در واكنش به انتشار خبري مبني بر تزريق داروهاي خواب‌آور به حيوانات ضمن تكذيب آن، گفت: از راه‌هاي قانوني با عاملان نشر اين شايعه برخورد خواهيم كرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سيد مسعود حسيني، رئيس اداره همانگي و ساماندهي اداره كل حفاظت و مديريت شكار و صيد محيط زيست با يادآوري اين نكته كه در حال حاضر 70 باغ وحش در كشور وجود دارد، گفت: از اين تعداد 40 باغ وحش داراي مجوز هستند كه مراحل قانوني را بر اساس دستورالعمل موجود در كميته‌هاي مربوطه انجام داده و مجوز اجرا و بهره‌برداري به آن‌ها داده شده است و ما بقي در حال گرفتن مجوز هستند.
 
وي افزود: طبق دستورالعمل ابلاغي به استان‌ها تمامي مراكز نگهداري حيوانات موظف به رعايت استاندارد بوده ولي اكثر باغ وحش‌ها به استاندارهاي مد نظر نرسيدند كه به آن‌ها زمان داده شده تا اين كار را انجام و به استاندارهاي موجود در دستورالعمل برسند.
 
سيد مسعود حسيني در مورد بحث استاندارد نبودن باغ وحش تهران نيز گفت: كساني كه اين بحث را مطرح كرده‌اند كم لطفي مي‌كنند. مردم براي ديدن باغ وحش ارم هزينه مي‌كنند و اين نشان دهنده خوب بودن اين باغ وحش است.
 
رئيس اداره همانگي و ساماندهي اداره كل حفاظت و مديريت شكار و صيد محيط زيست در ادامه خاطر نشان كرد: باغ وحش ارم در حد و اندازه باغ وحش‌هاي اروپايي نيست اما در كشور جزو باغ وحش‌هاي خوب محسوب مي‌شود و سعي بر اين دارد تا خودش را به استانداردهاي جهاني برساند.
 
وي با اشاره به اين‌كه اين باغ وحش‌ها به استاندارد موجود براي فضاي حيوانات نرسيدند، گفت: تعدادي حيوانات فضاي زيستي خوبي ندارند و زمان داده‌ايم تا باغ وحش‌ها به فضاي مورد نظر و استاندارد براي حيوانات برسند.
 
حسيني در خصوص زمان راه اندازي باغ وحش باراجين در استان قزوين گفت: اين مركز يك سال قبل مجوز اجرا را گرفته و طبق گفته مسئولين قرار بود تا آخر تابستان راه بيافتد ولي با توجه به گسترده بودن كار احتمالا تا آخر امسال به بهره برداري مي‌رسد.
 
گفتني است در كنار پارك باراجين در استان قزوين، پارك حيات وحش احداث شده و نه تنها گونه‌هاي داخل كشور، بلكه از گونه‌هاي خارج ازكشور براي نگهداري دراين پارك استفاده مي‌شود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار