معاون وزیر و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در ادامه سفرش به مانیل در دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گفت: نقش دیپلماسی عمومی در توسعه و گسترش روابط دو کشور بسیار مهم بوده و امیدواریم با آغاز به‌ کار دولت جدید شاهد دوره جدیدی از توسعه و گسترش روابط ایران با کشورهای جهان به خصوص در قاره آسیا از جمله فیلیپین باشیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط خوب بین تهران و مانیل، ابراز امیدواری کرد با آغاز به‌ کار دولت جدید شاهد دوره جدیدی از توسعه و گسترش روابط ایران با کشورهای جهان به خصوص در قاره آسیا از جمله فیلیپین باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور ایران و فیلیپین در سال آینده میلادی ، آمادگی وزارت امور خارجه کشورمان به خصوص در عرصه دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای را جهت هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های در نظر گرفته شده به این مناسب در عرصه‌های فرهنگی و هنری، ورزشی، علمی، دانشگاهی و رسانه‌ای در قالب برگزاری جشنواره‌های مختلف فیلم، غذا، نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری همراه با نشست‌ها و سیمنارهای علمی و سفر متقابل شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی دو کشور اعلام کرد.

مهمانپرست با تاکید بر اهمیت و نقش دیپلماسی عمومی در توسعه و گسترش روابط دو کشور، آغاز دوره‌ای جدید از تعاملات و همکاری‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و به خصوص در عرصه رسانه‌ای را یادآور شد و برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز از جمله تسهیل و تسریع در روند انعقاد، پیگیری و اجرایی شدن توافقنامه‌ها و نیز یادداشت تفاهم‌نامه به عمل آمده با دیگر کشورها را تشریح کرد.

وی دیپلماسی عمومی را تقویت کننده و پیش‌برنده دیپلماسی رسمی و در جهت آشنایی صحیح و دقیق افکار عمومی و نخبگان در داخل و خارج از کشور با مسائل و موضوعات متعدد سیاست و  روابط خارجی بسیار حائز اهمیت دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین نیز در این دیدار برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب " حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حس روحانی " را تبریک گفت و از رویکرد وی در جهت توسعه روابط با کشورهای مختلف ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با همکاری دو طرف شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط فی‌مابین باشیم.

وی آمادگی وزارت امور خارجه فیلیپین برای همکاری با ایران در جهت تقویت تعاملات و تبادل تجربیات در حوزه دیپلماسی عمومی از جمله اعزام متقابل گروه های رسانه‌ای و نیز مشارکت در برنامه‌های پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور را اعلام کرد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار