رئيس كل دادگستري خراسان رضوي گفت:‌ براساس سياست‌هاي كلان دستگاه قضايي،‌ پيشگيري از وقوع جرم از مهمترين اولويت‌هاي اعلام و اجرا شده در سال‌هاي اخير است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "شريعتي" كه در اولين روز از چهارمين نشست اعضاي شوراي پيشگيري از جرم منطقه 3 كشور در سالن جلسات دادسراي عمومي و انقلاب در مجتمع قضايي امام خميني(ره) مشهد سخن مي‌گفت با اشاره به رويكردهاي قوه قضائيه گفت:‌ براساس سياست‌هاي كلان دستگاه قضايي،‌ پيشگيري از وقوع جرم از مهمترين اولويت‌هاي اعلام و اجرا شده در سال‌هاي اخير است.

وي افزود: طرح‌هاي ملي و طرح‌هاي منطقه‌اي در سطح كشور با رويكرد پيشگيرانه توسط ستاد معاونت پيشگيري از جرم قوه قضائيه طراحي و انشاء ا... به نحو مطلوب اجرا خواهد شد، در اين طرح‌ها موضوعات مختلف در حوزه پيشگيري از وقوع جرم تعريف شده كه اين طرح‌ها علاوه بر طرح‌هاي بومي و در حال اجرا توسط دادگستري استان‌هاي سراسر كشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمين شريعتي تصريح كرد: شوراي پيشگيري از جرم منطقه 3 كشور شامل 6 استان كشور به مركزيت خراسان رضوي انشاءالله براساس تكاليفي كه برعهده دارد در موضوعات مدنظر اقدامات مطلوبي را آغاز كرده و اين اقدامات قطعاً منشأ اثر مطلوب خواهد بود.

وي سرعت و دقت در رسيدگي و انجام دادرسي به موقع و صدور احكام متقن و قاطع را از جمله مسائلي دانست كه مي‌تواند در پيشگيري از وقوع جرم مؤثر باشد و از مسئولان حوزه‌هاي قضايي خراسان رضوي خواست تا به اين نكات توجه وي‍ژه‌اي داشته باشند.

رئيس كل دادگستري خراسان رضوي ترويج فرهنگ پيشگيري از جرم و توسعه ادبيات پيشگيري و پيشگيري‌هاي رشد مدار را نيز از جمله نكاتي دانست كه بايد مورد توجه مسئولان قضايي قرار گيرد.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار