دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: دادسراي امور بين‌الملل تشكيل شده و در مجتمع قضایی امور بین‌الملل قرار است به جرائم مربوط به اتباع بیگانه و همچنین به شکایت اتباع ایرانی از اتباع خارجی رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضایی باشگاه خبرنگاران، "عباس جعفری دولت‌آبادی" صبح امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست ناحیه 31(جرائم رایانه‌ای) با اعلام این مطلب افزود: حضور مردم در انتخابات سال 92 حضوری مثال زدنی بود و پس از انتخابات 88 دومین انتخابات پرشور کشور در سال‌های اخیر بوده است.

وي با بيان اين كه انتخابات با کمترین حادثه و مشکل امنیتی برگزار شد گفت: انتخابات ریاست جمهوری با کمترین حادثه و  مشکل امنیتی برگزار شد و در 5 حوزه رقابت، مشارکت، اجرا، سلامت و امنیت شاهد اقدامات مناسبی بودیم.

**تشكيل دادسراي امور بين‌الملل

دادستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل دادسرای امور بین‌الملل اشاره کرد و افزود: در مجتمع قضایی امور بین‌الملل قرار است به جرائم مربوط به اتباع بیگانه و همچنین به شکایت اتباع ایرانی از اتباع خارجی رسیدگی شود.

جعفري دولت آبادي: از آنجا که در این زمینه کاستی‌هایی داشتیم در پیگیری شکایت‌ها دچار نقص بودیم به رئیس قوه قضاییه پیشنهاد تشکیل این مجتمع قضایی را دادیم و او هم موافقت کرد.

**دادستاني تهران حامي وبلاگ نويسان قانون‌مدار

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: امیدواریم با تشکیل این دادسرا و همچنین تشکیل دادسرای جرایم پولی - بانکی بتوانیم اضلاع مفقوده رسیدگی به پرونده‌ها را کامل کنیم.

جعفری دولت‌آبادی همچنین خطاب به رسانه‌ها و گردانندگان وبلاگ‌ها و سایت‌های خبري، اظهارداشت: دادستانی تهران می‌تواند بهترین حامی شما باشد اما به شرط آنکه شما در چارچوب قانون حرکت کرده و تخلفی نداشته باشید.

**تبادل يك ميليارد پيامك در روزهاي انتخابات

وی همچنین به آماری درباره تعداد پیامک‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار موجود در روزهای آخر انتخابات حدود یک میلیارد پیامک رد و بدل شده که نشان می‌دهد تبلیغات از شکل محیطی به شکل مجازی تبدیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اینکه زمانی که در سایت‌ها و وبلاگ‌ها اخبار خلاف واقع منتشر می‌شود دادستانی موظف به برخورد است، خاطرنشان كرد: ما نمی‌توانیم نسبت به هتک حرمت و همچنین تخریب‌ها ساکت باشیم و اقدامی انجام ندهیم.

**آخرين جزييات پرونده عوامل ترور شهداي هسته‌اي

وي با اشاره به پيگيري پرونده عوامل ترور دانشمندان هسته‌اي اظهار داشت: در مورد این پرونده کار بسیار منظمی انجام شد، در حدود یک سال و نیم تحقیقات مفصلی در مورد متهمان ترور شهدای هسته‌ای انجام شد و برای بیش از 20 نفر از متهمان کیفرخواست صادر شد که محاکمه 18 نفر از آن‌ها با حضور وکیل و نماینده دادستان انجام شده است.

دادستان تهران ادامه داد: امیدوارم پس از پایان محاکمات متهمان این پرونده، احکام آن‌ها صادر شود، این پرونده بسیار مهمی در مبارزه با مسائل جاسوسی دستگاه‌های خارجی و نیز پرونده بزرگی برای دستگاه‌ امنیتی کشور بوده است که توانسته‌ایم تمام این متهمان را دستگیر، شناسایی و تعقیب کنیم؛ امیدوارم رئیس محکمه، حکم متهمان این پرونده را سریعا صادر کند تا ما آن را اطلاع‌رسانی کنیم.

جعفري دولت آبادي یادآور شد: حدود یک سال و نیم بر روی این پرونده کار شد، البته تعدادی متهم در آستانه محاکمه و تعدادی آزاد شدند؛ بنابراین پرونده بسیار سنگین بوده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار