عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در سي و يكمين كارگروه سلامت و امنيت غذايي، ضمن تشريح روند طلاق در استان چهارمحال و بختياري گفت: آمار طلاق در این استان رو به افزایش است.

مسعود لطفي زاده اظهار داشت: سلامت پديده اي است كه به شدت متاثر از عوامل اجتماعي است و خانواده به عنوان مهمترين عامل اجتماعي مطرح مي شود.
وي با بيان اينكه طلاق از جمله ناهنجاري هاي اجتماعي است كه گاه ناشي از اعتياد، فقر و نابساماني خانواده، ارتباط نامشروع، عوامل فرهنگي، عدم تفاهم، مداخله اقوام و ضعف عوامل مذهبي است، گفت: اما در اين ميان، مي توان عدم مهارت ارتباطي و زندگي را عمده ترين علت طلاق برشمرد.
وي يادآور شد، كليه موارد مذكور را مي توان با آموزش مهارت هاي زندگي و بالا بردن توان حل مسائل و برقراري ارتباط موثر بر طرف كرد.
لطفي زاده گفت: غالب افراد متقاضي طلاق در سال اول زندگي مشترك هستند و در گروه سني جوان (-۲۰ 25) سال در گروه خانم ها و (۲۹- ۲۵ ) سال در گروه آقايان هستند.
لطفي زاده افزود: شايد طلاق خود ناشي از يك ناهنجاري كوچك باشد اما ناهنجاري هايي كه پس از طلاق براي فرد، اطرافيان و جامعه به وجود مي آيد ساده نيستند و اين در حالي است كه در دهه هاي گذشته شاهد افزايش آمار طلاق در كشور هستيم.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد بر لزوم همكاري و مشاركت بين بخشي همه ارگانها و استفاده حداكثري از پتانسيل هاي دستگاه هاي ذيربط به ويژه در امر آموزش جهت كاهش آمار طلاق تاكيد كرد و افزود: آموزش هاي قبل از ازدواج، حين زندگي و پيش از وقوع طلاق بايد هم از سوي زوجين و هم متوليان امر بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد./س
برچسب ها: افزایش ، آمار ، طلاق ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.