توليد مواد و مصالح ساختماني در کشور باعث مطرح شدن توليدات در دنيا ميشود.

غنيمي‌فر رئيس خانه‌ي صنعت و معدن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه صنايع ساختماني در کليدي صنايع عامل اصلي رونق اقتصادي است، گفت: تعداد صنايعي که در ساختمان کاربرد دارد از فولاد تا شيشه و غيره روز به روز در حال گسترش است.

وي در ادامه گفت: افزايش توليد مصالح ساختماني به نياز بسياري  از متقاضيان پاسخ داده است به طوريکه اين محصولات به کشورهايي مانند پاکستان و افغانستان صادر مي‌شود.

وي در ادامه عنوان کرد: صنايع ساختماني باعث چرخه‌ي اقتصادي مي‌شود چرا که گسترش روز به روز صنايع ساختماني باعث توسعه‌ي انواع مشاغل مي‌شود و با فعاليت بسيار در اين حوزه منبع درآمد بالا ميرود و قدرت خريد هم وارد بازار مي‌شود.

غنيمي فر افزود: کشور مملو از توليدات مواد مصالحي است که يک ساختمان از قبيل خاک‌رس، سيمان، آهن و پروفيل آهن و غيره است ک اين صنايع باعث مطرح شدن توليدات در دنيا مي‌شود.

رئيس خانه‌ي صنعت و معدن اظهار داشت: کشور در بعضي مواقع مجبور به واردات مصالح ساختماني مي‌شود به طوريکه تا چند سال گذشته نياز سيمان را از کشورهايي مانند بلژيک و روسيه بر طرف ميکرديم.

غنيمي‌فر خاطر نشان کرد: افزايش توليدات بايد از نظر بودجه تامين گردد و به کارهاي عمراني بهاي بيشتري داده شود.

***پيشرفت در صادرات سيمان

در ادامه رضايي کوچي نائب رئيس کميسيون عمران گفت: کشور از نظر توليد سيمان بسيار پيشرفت کرده است به طوريکه مراجعه کنندگاني از کشورهاي ديگر خواستار احداث کارخانه‌هاي سيمان هستند به طوريکه در توليد گچ توانايي صادرات را نيز داريم.

وي افزود: ايران در حال حاضر به کشور هند و اکثر کشورهاي در حوزه‌ي خليج فارس صادرات مصالح ساختماني انجام ميدهد.

نائب رئيس کميسيون عمران گفت: قيمت مصالح ساختماني در دستگاه‌هاي نظارتي و صنفي مشخص مي‌شود و بايد اين کار با نظارت بيشتري بر اين دستگاه‌ها صورت گيرد.

وي اظهار داشت: در بازارها به دليل عدم نظارت، مصالح با قيمت بالايي به دست خريدار رسيده و اين موضوع باعث مي‌شود قيمت تمام شده‌ي مسکن افزايش پيدا کند.

رضايي کوچي گفت: در بحث توليدات حمايت از توليد‌کنندگان و فراهم کردن شرايط، لازمه‌ي توسعه‌ي صنعت است و بايد شرايطي فراهم کرد تا جهادهاي ما متوقف نشوند و کمکي براي افزايش توليد صورت گيرد.

و در آخر خاطر نشان کرد: توليد مصالح ساختماني در اکثر استانها وجود دارد و در هر شهر چند کارخانه گچ و فولاد در حال توليد هستند و کوره‌هاي آجرپزي روز به روز در حال تبديل شدن به توسعه‌ي صادرات و توليدات ايران هستند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، مصالح ، ساختمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار