مرد شماره یک تجارت الکترونیکی ایران گفت: 63 درصد سرمایه‌گذاری‌های دنیا روی فناوری‌ها و اطلاعات نوین است چرا که دیگر عصر ارتباطات دیر‌پا؛ گذشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علیرضا غضنفری در سمینار آموزشی تجارت الکترونیکی که به همت اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در 9 سال موفقیت متوالی در عرصه تجارت الکترونیکی در سطح کشورمان و 16 سال سابقه در این عرصه به خوبی درک کردیم که تجارت الکترونیکی تجارت ناب در کاهش زمان مبادلات و افزایش بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه همچنان در کشورمان در این حوزه برخی اشکالات و نارسایی‌ها وجود دارد، عنوان کرد: در تمام دنیا به تجارت الکترونیکی ارزش و بها داده و زیر‌ساخت‌های آن را به گونه‌ای فراهم می‌کنند که کسی احساس خطر و آسیب از این ناحیه نکند به‌طوری که اعتماد و وثوق بالا به رونق تجارت الکترونیکی کمک کرده است.

مرد شماره یک تجارت الکترونیکی ایران گفت: امروز در دنیا تجار و بازرگانان از روی میز خود و با ارتباط الکترونیکی و اینترنتی قادر هستند محصول خود را در دور‌ترین نقطه کره خاکی به فروش برسانند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری یا تبلیغات بیرونی نیست.

غضنفری با اعلام اینکه 85 درصد سرمایه و داشته‌های بسیاری از تجار و بازرگانان از محل ارتباطات است، افزود: اینترنت بستر آسان و وسیع ارتباطی است که یک فرد می‌تواند در اردبیل بنشیند و با تاجر تهرانی، تبریزی و حتی چینی و کره‌ای و در دورترین نقطه این کره خاکی معامله کند و با دستیابی به منابع و امکانات مبادله کالا را انجام دهد.

وی با رد برخی از ادعاها در خصوص نبود منابع و امکانات تصریح کرد: همان منابع و امکاناتی که یک آمریکایی قادر است از طریق اینترنت و تجارت الکترونیکی معامله‌ای را انجام دهد در دست ایرانی است به‌طوری که با دستیابی به امکانات الکترونیکی می‌توان هم تجربه کسب کرد و هم فروش محصول را انجام داد.

این فعال اقتصادی بیان داشت: بیش از 50 درصد معاملات امروز دنیا در فضای سایبر و اینترنت انجام می‌شود به‌طوری که بیشتر از میزان زاد و ولد در دنیا امروز شرکت اپل تلفن همراه تولید می‌کند که این خود نشاندهنده خلق ارزش در یک شرکت معتبر است.

غضنفری ادامه داد: امروز تمام شرکت‌ها، موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها با استفاده از سیستم الکترونیکی قادر هستند روابط دو جانبه برقرار کنند به‌طوری که بر اساس یک گزارش واقعی در صورت الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات در بانک ملی از 42 هزار کارمند بانک ملی در کشور تنها 400 نفر مورد نیاز خواهد بود و 41 هزار و 900 کارمند دیگر باید کنار گذاشته شوند و بیکار بمانند.

وی تاکید کرد: ‌توسعه امکانات الکترونیکی و IT سبب شده تا فلسفه وجودی چنین مشاغلی زیر سئوال برود چرا که امروز 63 درصد سرمایه‌گذاری‌های دنیا روی فناوری‌های جدید و اطلاعات دیتا است.

مرد شماره یک تجارت الکترونیکی ایران گفت با اشاره به اینکه در کشورمان نیز این فرهنگ و بهره‌گیری از بسترهای اینترنتی به سرعت در حال توسعه است و نگاه مردم نیز به این حوزه متفاوت می‌باشد، گفت: نقطه قوت یک ملت که سرمایه به حساب می‌آید دانایی و خرد‌ورزی است که این دانایی و خرد‌ورزی را باید به شکلی به کار گرفت تا به جریانات جهانی متصل شد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.