مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی گفت: از آنجا که ايران به عنوان يک کشور اسلامي داراي هویت و تاریخ چندين ساله است، طبيعتا با استفاده از يک بازنگري کلي مي‌توانيم مسير بومي‌سازي را ادامه داده و به خواستگاه اصلي خودمان یعنی خواستگاه اسلامي دست یابیم.

"سجاد مصطفی‌پور" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش تخصص و تعهد در کارآمدي دولت آینده اظهار داشت: تخصص و تعهد دو ويژگي مهمي است که مورد توجه دولت منتخب و حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني قرار دارد.
 
وی در ادامه افزود:  کساني که در راس کارهاي اجرايي قرار مي‌گيرند، قطعا بايد از تعهد لازم برخوردار باشند تا از انحرافات احتمالي که ممکن است در آینده گريبانگير اعضاي دولت شود، برحذر باشند تا  کشور مسير درستی را که بر اساس چشم‌انداز 20 ساله ترسيم شده است، بپیماید.
 
مصطفی‌پور با بیان اینکه مسئولان باید مسئله بومی‌سازی علوم انسانی را به طور جدی پیگیری کنند، تصریح کرد: از آنجا که ايران به عنوان يک کشور اسلامي داراي هویت و تاریخ چندين ساله است، طبيعتا با استفاده از يک بازنگري کلي مي‌توانيم مسير بومي‌سازي را ادامه داده و به خاستگاه اصلي خودمان یعنی خاستگاه اسلامي دست یابیم.
 
این فعال دانشجویی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها افزود: در دولت‌های پیشین اقدامات زیادی در این راستا انجام شد و با اين وجود که در دولت نهم و دهم نیز شاهد کارشکنی‌های بسیاری در زمینه گسترش کرسي‌هاي آزادانديشي بودیم، اما آنچه اهميت دارد اين است که قطعا این کرسي‌ها در ايجاد فضاي نشاط در دانشگاه‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند.
 
وی در پایان خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه  کشور ما از فرهنگ اسلامی بهره می‌برد، بنابراین دانشگا‌های ما نیز باید خاستگاه فرهنگ و علم بومي باشد تا از این طریق شاهد افزایش دانش عمومی نسبت به مسائل کشور باشیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تحصص ، تعهد ، کرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار