با توجه به اينکه دانشگاه‌ کانون خيزش و خواستگاه نخبگان در جهان بوده است، اما با بي‌توجهي به اين موضوع در گذشته، مسئولان نتوانستند فضاي دلپذيري براي دانشجويان و اساتيد در دانشگاه‌ها فراهم کنند.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بي‌توجهي مسئولان براي برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌ها اظهار داشت: با توجه به اينکه دانشگاه‌ کانون خيزش و خواستگاه نخبگان در جهان بوده است، اما با بي‌توجهي به اين موضوع در گذشته، مسئولان نتوانستند فضاي دلپذيري براي دانشجويان و اساتيد در دانشگاه‌ها فراهم کنند.
 
اين استاد دانشگاه به شکاف ايجاد شده ميان فضاي دانشگاه و واقعيت‌هاي اجتماعي و سياسي ايران در سال‌هاي گذشته اشاره و تصريح کرد: پيام ملت ايران در انتخابات رياست‌جمهوري تاكيدي بر بهبود وضعيت اقتصادي و ايجاد يک فضاي مناسب سياسي و فرهنگي در نهادهاي مختلف دانشگاهي و جامعه بود. مسلما امروز قشرهاي دانشگاهي بايد با حضور فعال‌تر خود در ايجاد وفاق ميان افراد مختلف جامعه ايفاي نقش کنند.
 
وي با اشاره به ديدگاه رئيس‌جمهور منتخب مبني بر استفاده از نظرات دانشگاهيان به منظور حل برخي از مشکلات اقتصادي و سياسي بيان داشت: دولت يازدهم در حقيقت برآيند برخي از اشتباهات دولت‌هاي گذشته است، لذا رئيس‌جمهور منتخب خواستار ايجاد يك فضاي جديد و با اهميت بيشتر براي اساتيد و دانشجويان خواهد بود كه طبعا اين روند در مرحله اول نيازمند برقراري نوعي آشتي ميان جامعه، دانشگاه و دولت است.
 
هاني‌زاده در پايان خاطرنشان کرد: برخي چهره‌هاي افراطي در برخي موارد با سوء استفاده از دانشجويان سعي در تقابل ميان دانشگاه و دولت را داشته‌اند، اما دانشجويان با اثبات اينکه افرادي روشن و آگاه هستند، دانشگاه را به محلي براي حل مشكلات اجتماعي، اقتصادي و سياسي در کنار و همراه دولت تبديل کرده‌اند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار