واگذاری داروخانه ها به افراد غير متخصص زمینه سوء استفاده برای صاحبان داروخانه ها را فراهم می کند و این امر باعث به خطر افتادن سلامت می شود.

دکتر هادی اسماعیلی، متخصص داروسازی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متخصصین داروسازی بر اساس تخصص و تعهدی که دارند در قبال سلامتی مردم و دقت در امر ارائه خدمات دارویی به بیماران حساس وظیفه شناس هستند در صورتیکه این امر در مورد افراد غیر متخصص صدق نمی کند.

وی افزود: از پیامدهای واگذاری داروخانه ها به افراد غیر متخصص به بی انگیزه شدن دانشجویان این رشته جهت ادامه تحصیل در این حوزه می شود که این امر باعث ایجاد مشکل در پیشرفت کشور و صنعت داروسازی و تحقیقات دارویی می شود.

دکتر اسماعیلی تصریح کرد: عدم تعهد صاحبان داروخانه ها در قبال فروش داروهای غیر مجاز و داروهایی که زمینه سوء استفاده دارند و همچنین خروج دارو به صورت قاچاق از کشور از پیامدهای دیگر واگذاری داروخانه ها به افراد غیر متخصص می باشد.

وی خاطر نشان کرد: پیشرفت در صنایع داروسازی کشور این نوید را می دهد که روز به روز از وابستگی به کشورهای خارجی در این حوزه حساس کاسته شود و به سلامت و امنیت جامعه روز به روز اضافه تر شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار