وجود چاله‌های متعدد در معابر و خیابان‌های دهدشت و نیز ترمیم غیر اصولی کنده‌کاری‌ها سلامتی شهروندان و رانندگان دهدشتی را به صورت جدی تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، خیابان‌های شهر دهدشت سال‌هاست که با زخم کنده کاری‌ها و ترمیم غیر اصولی آنها دست و پنجه نرم می‌کند، زخم‌هایی که نه تنها درمان نمی‌شوند که روز به روز بر  آنها افزوده می‌شود، به گونه‌ای که قسمت اعظم تعدادی از معابر اصلی شهر غیر قابل استفاده شده‌اند.

در میان دستگاه‌های حفار اما آبفای شهری عمده‌ترین سهم را در ترمیم غیر اصولی کنده کاری‌ها دارد و به گونه‌ای در اولین نگاه می توان به عمق فاجعه پی برد، چاله‌هایی که گاه تا 20 سانتی متر عمق  و برآمدگی‌هایی که تا 30سانتی متر ارتفاع دارند و تصور کنید رانندگی در این معابر چگونه و به چه ضریب اطمینانی خواهد بود.

شکی نیست که عدم نظارت صحیح و فرمالیته کاری اصلی‌ترین عامل بوجود آمدن چنین مشکلات  عدیده ‌ی در معابر شهر دهدشت شده، معضلاتی که تنها شهروندان و رانندگان دهدشتی از آن متضرر می‌شوند، شهروندانی که امید داشتند که با راه‌اندازی فاضلاب شهری از بوی متعفن فاضلاب خلاص شوند و نه تنها به این آرزوی خود نرسیدند که با کارهای غیر اصولی که در مسیرگذر این پروژه بوجود آمده دردی دیگر بر دردهایشان افزوده شد.

سجاد حمایتی از رانندگان تاکسی است که با ابراز ناراحتی از وضعیت موجود در خیابان‌های دهدشت می گوید: بدون شک بدترین وضعیت را از لحاظ استاندارد‌های اولیه دارند و در خیلی از خیابان‌ها به سختی می‌توان رانندگی کرد چرا که اگر لحظه‌ای غافل شوی یا در گودال می‌افتی یا ناخواسته خودرو بر فراز برآمدگی‌های کوچک و بزرگ به پرواز در می‌آید.

این راننده جوان همچنین اضافه می‌کند: در خیلی از مواقع رانندگان در اثر  فرار از چاله‌ها و برآمدگی‌ها دچار انحراف می‌شوند.

شهردار دهدشت نیز با انتقاد شدید از آبفای شهری و پیمانکاران پروژه فاضلاب می‌گوید: این دستگاه علاوه بر اینکه نظارت صحیحی بر روند ترمیم کنده کاری‌ها ندارد زیر بار بدهی‌های خود به شهرداری نمی‌روند و در این بین شهروندان تنها شهرداری را مقصر اصلی بوجود آمدن این مشکلات می‌دانند.

سید حجت الله تقوی افزود: شهرداری به هیچ وجه از ترمیم‌ها و کارهای غیر اصولی که در ترمیم‌های آبفای شهری بوجود آمده راضی نیست و بارها کارشناسان شهرداری اعتراض خود را به این روند اعلام کرده‌اند.

تقوی اضافه کرد: داد مردم و رانندگان از وجود چاله‌ها و کنده کاری‌ها درآمده و بدون شک آبفای شهری بیشترین سهم را در ایجاد این معضلات داشته است.

رئیس پلیس راهور شهرستان دهدشت نیز نوک انتقادات خود را به سمت آبفای شهری چرخاند و در این‌باره می‌گوید: به موجب صراحت قانونی پیش بینی شده در تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، چنانچه سازمان دولتی و یا افراد شخصی و پیمانکاران در معابر عملیاتی انجام دهند که منجر به بروز حوادث شود در پرداخت هزینه‌های جانی و مالی سهیم خواهند بود.

شهباز پورنگ همچنین می‌افزاید:  راهور بارها صراحت قانونی را به ادارات مرتبط با کنده کاری‌ها به خصوص فاضلاب شهری مکاتبه کرده و به آنها اعلام کردیم که نسبت به اصلاح و ترمیم اصولی کنده کاری‌های خود اقدام کنند که متأسفانه کاری از پیش نمی‌برند.

این مسئول از کنده کاری‌ها و موانع بوجود آمده در سطح شهر دهدشت به عنوان چاله‌های مرگ نام می‌برد و عنوان می‌کند: خیلی از تصادفات منجر به جرح در اثر همین ترمیم‌ها و اصلاحات غیر اصولی معابر و کنده کاریی‌ها است.

سید علی‌محمد موسوی‌امجد منتخب شورای شهر دهدشت نیز یکی از برنامه‌های اصلی پیش روی شورای شهر را ساماندهی و ترمیم اصولی کنده کاری عنوان می‌کند و تاکید کرد: اعضای شورای شهر خود را موظف به دفاع از حقوق شهروندان می‌دانند و هیچ گون اهمال کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

حالا سؤالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که آیا مدیرانی که از حل و فصل چنین موضوعی عاجز مانده‌اند می‌توانند عامل پیشرفت و ترقی شهر و شهرستان در برنامه‌های مهم تر باشند.

البته نباید فراموش کرد در استانی که مدیران ارشد استانی و مدیران کل تمرکز و توجه خود را به رفع مشکلات ریز و درشت مرکز استان کرده‌اند و با گماردن کسانی که توان مدیریتی چندانی ندارند، بروز چنین مشکلاتی غیر عادی نخواهد بود.

در پایان امید می‌رود که مدیران شهرستان کهگیلویه تمام توان و استعدادهای خود را بکار بگیرند تا بتوانند این موضوع چاله چوله‌های شهر دهدشت را حل و فصل کنند تا علاوه بر اینکه رضایت شهروندان را جلب کنند نقطه‌ای درخشان در دوران مدیریتی خود بر جای بگذارند و همیشه به آن ببالند./ج1


برچسب ها: یاسوج ، استعداد ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.