گروه اخوان المسلمین مصر از آمادگی مشروط خود برای پذیرش طرح های پیشنهادی برای حل بحران سیاسی این کشور خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛‌ این گروه در بیانیه ای اعلام کرد درصورتی طرح ها پیشنهادی برای حل بحران سیاسی فعلی کشور را می پذیرد که در وهله اول دولت قانونی و مشروع مصر به قدرت بازگردد .

گروه اخوان المسلمین در این بیانیه لغو کامل همه تصمیمات اخیر در کشور ، بازگشت محمد مرسی رئیس جمهور قانونی مردم به قدرت ، رفع تعلیق فعالیت قانون اساسی و تداوم فعالیت مجلس سنا را از جمله شرط های اصلی خود برای پذیرش طرح های پیشنهادی به منظور حل بحران سیاسی کشور عنوان کرد.

اخوان المسلمین در این بیانیه تاکید کرد این گروه خواهان بازگشت محمد مرسی به قدرت است تا گفتگوها میان نمایندگان همه احزاب ، گروههای سیاسی و ملی مصر با هدف بررسی موضوعات مهم مورد اختلاف ، اجرای آشتی ملی برای حفظ منافع عالی کشور ، جلوگیری از کشتار و خونریزی مردم و دستیابی به راه حل اصولی به منظور برون رفت کشور از شرایط فعلی به ریاست رئیس جمهور قانونی مردم انجام گیرد .اخوان المسلمین در این بیانیه ابراز اطمینان کرد: ارتش بزرگ مصر که خود را فدای ملت و ما خود را فدای ان می کنیم ، در توطئه اخیر کشور و برکناری رئیس جمهور قانونی کشور سهمی نداشته است.

اخوان المسلمین افزود: میلیون ها مصری که در حمایت از دولت قانونی محمد مرسی در میدان ها و شهرهای مختلف کشور به شکل مسالمت آمیز تظاهرات کرده اند ،در واقع از طیف های مختلف از جمله اخوان المسلمین هستند که در انقلاب 25 ژانویه سال 2011 حضور داشتند و برای رسیدن به ازادی و احقاق حقوق و کرامت انسانی خود شهید دادند و این افراد آمادگی دارند برای رسیدن به خواسته های شان بیش از این جانفشانی کنند. اخوان المسلمین افزود این گروه درباره دولت مشروع و قانونی محمد مرسی چانه زنی نخواهد کرد و هرگز راضی نخواهد شد دولتی دیگر جایگزین آن شود .

برچسب ها: موافقت ، اخوان ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار