معاون بهداشتی وزارت بهداشت از کاهش درصد بارداری طی سالهای اخیر گلایه کرد و گفت: باید سعی کنیم به شدت برای افزایش جمعیت مداخلات لازم را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ رخشانی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز 17 تیر در مراسم روز جهانی جمعیت افزود: باید به منظور افزایش جمعیت کشور سیاست هایی  متناسب با شرایط کشور اتخاذ کنیم و با همکاری تمام صاحب نظران و سازمان های بین المللی مسیر وزارت بهداشت را در خصوص جمعیت کشور روشن کنیم.

وی ادامه داد: در طول سالهای گذشته از سال 64 سرعت کاهش جمعیت براساس قوانینی  که در کشور اتخاذ شده  روبرو شده است به طوری که در حال حاضر میزان فرزند آوری در کشور 1.7 است به طوری که باید طبق آمار باید 2.1 دهم باشد.

رخشانی اظهار داشت: ما برنامه کنترل افزایش جمعیت را برای 25 سال ریخته ایم ولی در حال حاضر ما 6 سال جلوتر از برنامه هستیم که این امر با انجام برنامه ریزی های مناسب و همکاری های بین بخشی صورت گرفته.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت عنوان  کرد: در حال حاضر ما با افزایش سن ازدواج در کشور مواجه هستیم به طوری که میانگین سن ازدواج برای آقایان 27 و برای زنان 24  است بنابراین مسلم است که باید برنامه هايی برای تسهيل ازدواج دیده شود .

وی عنوان کرد:که از سال 1996 به این طرف میزان درصد بارداری در کشور کاهش پیدا کرد است و ما سعی کردیم به شدت آن را کنترل کنیم و سیاست هایمان را به طرف ازدواج جوانان در سنین مناسب بارداری های کم خطر ببریم./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار