عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: جذب دانشجویان غیر ایرانی ضمن انتقال فرهنگ غنی کشورمان به سایر کشوهای منطقه می‌تواند به تحکیم روابط عاطفی با این کشورها کمک کند.

" قاسم جعفری" نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش 50 درصدی کمک هزینه تحصیلی دانشجویان غیر ایرانی در کشورمان، گفت: تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در کشورمان امری بدیهی است چراکه افزایش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها در جهان رتبه دانشگاه‌ها را بالا می‌برد.

وی در ادامه افزود: پذیرش دانشجویان خارجی می‌تواند در بسیاری از مسائل تاثیرگذار باشد، این در حالی است که با توجه به شرایط کشورمان در پذیرش دانشجوی غیر ایرانی موفق نبوده‌ایم.

جعفری با تاکید بر اینکه ورود دانشجویان خارجی به ایران موجب ترویج فرهنگ غنی کشورمان در جهان می‌شود، تصریح کرد: جذب دانشجویان غیر ایرانی ضمن انتقال فرهنگ غنی کشورمان به سایر کشوهای منطقه می‌تواند به تحکیم روابط عاطفی با این کشورها کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خانه ملت در پایان خاطر نشان کرد: باید این نکته در نظر داشت که جذب دانشجویان خارجی در ایران چنانچه به دور از هرگونه تعامل سازنده با کشورمان باشد اما می‌تواند گام مثبتی در جهت بسط و گسترش مبادلات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه به شمار رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشجو ، خارجی ، فرهنگ ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار