وزیر علوم گفت: بزرگترین مشکل دانشگاه‌های کشور ما این است که ساختار آنها الگو‌برداری شده از غرب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،کامران دانشجو در حاشیه مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: تفکیک جنسیتی هیچ وقت مد نظر من نبوده بلکه مد نظر من، تغییر ساختار بوده است.

وی با بیان این که در چهار سال گذشته 18 هزار عضو هیأت علمی جدید جذب کرده‌ایم ادامه داد: اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها در رأس برنامه‌های من بوده است و بزرگترین مشکل دانشگاه‌ها این است که مدل‌برداری از الگوهای غربی هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های علمی کاربردی 70 درصد دروس عملی و 30 درصد دروس نظری را ارائه می‌دهند و بهترین مزیت آنها تشکیل در مکان صنایع مختلف است و مدرسان آنها نیز از افرادی هستند که در صنایع در حال فعالیتند.

دانشجو متذکر شد: تمام دانشگاه‌های دنیا را در چهار رده کلی ممتاز، خوب، متوسط و ضعیف دسته‌بندی کرده‌ایم و هموطنان می‌توانند برای ادامه تحصیل خود لیست مورد نظر را از طریق سایت وزارت علوم بیایند و دانشگاه متناسب را برای خود بیایند.

وی یادآور شد: دانشجویانی که در خارج از کشور در حال تحصیل هستند و مدرک آنها از سوی ایران معتبر شناخته نمی‌شود، می‌توانند برای انتقال به یک رشته همطراز در ایران درخواست بدهند و این کار از ابتدای تیرماه تا آخر این ماه در سامانه مورد نظر انجام می‌پذیرد.

وی گفت: تعداد دانشگاه‌های تک جنسیتی را در دولت دهم به 25 مورد رساندیم که 15 عدد دولتی و 10 عدد از این دانشگاه‌ها غیرانتفاعی بوده‌اند./س

 

 

برچسب ها: مشکل ، الگو ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.