مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: به منظور حفظ ذخایر آبزیان تا پایان امسال 20 میلیون قطعه بچه ماهی در تالابهای خوزستان رهاسازی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، عبدالرحیم مغینمی اظهار کرد: تالاب های شادگان و هورالعظیم در مدت اخیر به علت خشکسالی و سایر عوامل در بخش ذخایر آبزیان با مشکلاتی مواجه شده بودند که سعی کردیم این مشکل را با رهاسازی بچه ماهی در این تالابها و سایر آبهای خوزستان جبران کنیم.

وی افزود: یکی از مشاغل مردم خوزستان به خصوص شهرهای مرزی و شهری مثل شادگان، صیادی است که در صورت کمبود و یا انقراض ماهیان در این مناطق، یک چالش اجتماعی جدی به علت بیکاری در این مناطق به وجود می آید به همین دلیل ما سعی کردیم با رهاسازی بچه ماهی در آبهای خوزستان از این موارد جلوگیری کنیم.

مغینمی افزود: روز گذشته بیش از دو میلیون و 300 قطعه بچه ماهی از آبهای خوزستان که جزوه مناطقی صیادی استان به شمار می روند رهاسازی شد و این کار با جدیت تا پایان سال ادامه می یابد.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه این تعداد بچه ماهی از گونه های بومی استان از جمله بنی، گطان، عنزه و برزم است، گفت: این بچه ماهی ها در تالابهای استان از جمله تالاب بین المللی شادگان، هور العظیم و عطیش رها سازی شده است.

مغینمی افزود: رها سازی بچه ماهی در منابع آبهای داخلی استان به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و تداوم اشتغال صیادان استان، همه ساله توسط شیلات خوزستان انجام می شود.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از 20 میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی از گونه های کپور ماهیان و گونه های بومی خوزستان در منابع آبهای داخلی و پشت سدهای استان رهاسازی شود.

 سال گذشته 28 میلیون قطعه بچه ماهی از گونه‌های کپور و بومی خوزستان در آبهای داخلی استان رهاسازی شد./س
برچسب ها: بچه ماهی ، تالاب ، رهاسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.