معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت رشد فعالیت های صنعتی و معدنی در کشور در سالهای اخیر را بسیار گسترده خواند و گفت: در دولت های نهم و دهم ارزش تولیدات صنعتی به مرز 300 هزار میلیارد تومان رسید.




ˈ به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ،سیدعلیرضا شجاعیˈ در سمنان افزود: این رقم قبل از دولت نهم 19 هزار میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه بخشی از این افزایش ناشی از رشد قیمتها است تصریح کرد: بخش عمده ای از این رشد ناشی از به ثمر رسیدن بسیاری از طرحهای صنعتی در کشور است.

وی تبدیل ایران به کارگاه بزرگ صنعتی و توجه ویژه به این حوزه در قالب طرح آمایش صنعتی و توانمندی های استانی را از دیگر موفقیت های دولتهای نهم و دهم دانست و گفت: این عوامل باعث شده است سرمایه گذاری های جدیدی در کشور شکل بگیرد.

شجاعی تعامل با بخش خصوصی و ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت این بخش را از دیگر دست آوردها دانست و گفت: در حال حاضر در بسیاری از طرحهای صنعتی سرمایه گذاری طرحها از صفر تا 100 توسط بخش خصوصی و با پشتیبانی دولت و بانکها صورت می گیرد.

وی افزود: توجه به بخش معدن نیز از دیگر اقدامات در دولت دهم است و تشکیل کارگروه ویژه معدن به ریاست رییس جمهوری نیز اقدام ویژه ای است که هر هفته تشکیل می شود.

شجاعی به تامین نیازهای مالی صنایع اشاره کرد و گفت: سال گذشته 62 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن تخصیص یافت و امسال نیز قرار است 20 تا 30 درصد به این رقم افزوده شود.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال بالای 80 هزار میلیارد تومان کمک به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد و علاوه بر این در قالب بودجه 92 و از محل صندوق توسعه ملی قرار است 10 درصد به این بخش اختصاص یابد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف شرکت در آیین تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و صنایع معدنی و نیز بازدید از طرحهای صنعتی به سمنان سفر کرده است./س

برچسب ها: ارزش ، تولیدات ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.