وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون که در اواسط تیر ماه هستیم 95 درصد دانش آموزان موفق به ثبت نام در سراسر کشور شده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگار حمید رضا حاجی بابایی در اختتامیه سی امین اجلاس آموزش و پرورش مناطق کشور که هم اکنون در سالن رازی در حال برگزاری است گفت: امروز به لطف و عنایت خداوند اسناد بالادستی آموزش و پرورش تکمیل شده و می توانیم ادعا کنیم هر آن چه در آموزش و پرورش صورت می گیرد بر اساس  مستندات قانونی و نقشه راه است. امروز به پشتیبانی دولت ، مجلس و مقام معظم رهبری در مسیر تحول بنیادین قدم برداشته ایم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 700 برنامه کاری در 4 سال گذشته برای زیرساخت تحول بنیادین انجام دادیم که 170 مورد آن برای اولین بار در آموزش و پرورش صورت گرفته است. در آینده خود را نشان می دهد و خوشبختانه همه زوایایی گوناگون تعلیم و تربیت با ویژگی اسلامی و ایرانی بودن در سند تحول بنیادین آمده است.

وی ادامه داد: در محور معلم ، دانش آموز ، کتاب و مدرسه سازی کارهای بسیار تعیین کننده ای صورت گرفته و در طول این مدت توانستیم ساماندهی دقیق و آسیب شناسی دقیقی از منابع مالی آموزش و پرورش و اعتبارات آن داشته باشیم و با کمک مجلس 8 ردیف خاص را برای آموزش و پرورش تعریف کنیم.

وی گفت: یکی از مهم ترین مباحث ما در آموزش و پرورش اردوی های دانش آموزی است و سرانه دانش آموزی برای نخستین بار امسال در ردیف بودجه آمده و ردیفی مستقل را به خود اختصاص داده است.

حاجی بابایی گفت: هم اکنون که در اواسط تیر ماه هستیم 95 درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند و تا پایان تیر ماه نیز اگر کسی جا مانده است ثبت نام می کند و امروز شاهد یک نوبتی شدن 90 درصد مدارس سراسر کشور هستیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بحث نیروی انسانی در آموزش و پرورش با مشکل بسیاری مواجه بود و به دلیل گوناگونی نیروها ورود به آموزش و پرورش با برنامه ریزی صورت نمی گرفت و نیروهایی که وارد می شدند جایگاه خاصی نداشتند در طول این چهار سال ضمن این که سعی شد در آموزش و پرورش نیروی انسانی از عزت برخوردار باشد جایگاه نیروی انسانی تعریف شد و موفق شدیم در 4 سال گذشته دویست هزار نیروی انسانی را در آموزش و پرورش کاهش دهیم اما کلیه نیروها جایگاه قانونی داشته باشند. امروز هم آمار کلیه کارمندان به صورت دقیق داریم و هر کس بخواهد در هر نقطه وارد کشور شود با اطلاع وزارت خانه و برنامه ریزی وارد می شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار