تظاهرکنندگان ليبيايي روز گذشته با حضور در خيابان هاي پايتخت آن کشور خواستار خلع سلاح گروههاي شبه نظامي مسلح در آن کشور و برقراري نظم و امنيت در ليبي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، جمعيت تظاهرکنندگان در حدود 300 نفر تخمين زده شده است که در ميدان "الجزاير" پايتخت ليبي گردآمده بودند.

تظاهرکنندگان پرچم و پلاکاردهايي در دست داشتند که بر روي آنها نوشته شده بود "نه به گروههاي شبه نظامي مسلح، ما تشکيل ارتشي وفادار به دولت ليبي را خواستاريم." 

"نصرالله عبدالله" يکي از سازمان دهندگان اين تظاهرات در مصاحبه با خبرنگار "رويترز" گفته است "اصلي ترين مشکل در شهر ما بدليل فعاليت هاي گروههاي شبه نظامي ايجاد شده است. آنان خواهان در دست گيري قدرت هستند و به همين خاطر به اقدامات مسلحانه مبادرت مي ورزند. آنان بدون هيچ دليلي دست به کشتار و هونريزي و دزدي از شهروندان غير نظامي ليبي مي زنند."

وزير برق ليبي نيز پيش در گفتگو به خبرگزاري رويترز از تشکيل کميته اي دولتي براي مذاکره با شبه نظاميان ليبيايي به منظور در اختيار گرفتن مجدد کنترل برخي از شهرهاي ليبي از آنان و سپردن اختيار آنها به دولت ليبي خبر داده بود. 

از زمان سقوط حکومت "معمر قذافي" حاکم پيشين کشور ليبي بي ثباتي و بي نظمي در شهرهاي مختلف آن کشور افزايش يافته است. اکثر شبه نظاميان از طرفداران قذافي هستند که عليه دولت مرکزي ليبي دست به اقدامات مسلحانه مي زنند.


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: لیبی ، تظاهرات ، اعتراضی ، شبه ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار