متخصصین تغذیه معتقدند میوه ها و سبزیجات تازه در فصل تابستان بهترین جایگزین برای آب از دست رفته بدن است.

دکتر انوشه، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متناسب با از دست دادن آب بدن به همان نسبت باید آب را در بدن جایگزین کنیم ، بنابراین باید عادت به نوشیدن آب و خوردن میوه و سبزی در فصل تابستان که تعریق بیشتر است.

وی افزود: توصیه می شود همه افراد در طول روزهای گرم تابستان آب فراوان مصرف کنند و تا حد امکان هنگام بیرون رفتن از خانه یک بطری آب بهداشتی هم با خود همراه داشته باشند.

انوشه تصریح کرد: در تابستان خوشبختانه تنوع میوه ها بسیار است، میوه هایی مثل هندوانه، خربزه و طالبی که آب فراوان دارند بهترین منبع برای جبران آب از دست رفته بدن است.

این متخصص تغذیه همچنین تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که هنگام خرید آب و آبمیوه های تابستانی از آب میوه فروشی ها از استاندارد و بهداشتی بودن ان مطمئن باشند چرا که در غیر این صورت با مشکلات مختلفی از جمله بیماری های عفونی و گوارشی مواجه می شوند.

وی در ادامه افزود: بهترین نوشیدنی در فصل تابستان آب سالم است، نوشیدنی های حاوی قند و کالری فراوان در حالت عادی هم توصیه نمی شود چرا که مصرف آن ها هم رو به افزایش است و باعث افزایش وزن ، چاقی و سایر بیماری ها می شوند./ح
برچسب ها: سبزیجات ، میوه ، آب ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار