عضو کمیسیون صنایع و معادن از آغاز تحقيق و تفحص از 4 استانداري مازندران، فارس، آذربایجان غربی و تهران خبر داد.

حسین گروسی نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره تحقیق و تفحص از برخی استانداری‌ها اظهار داشت: تحقیق و تفحص از استانداری‌ها مربوط به استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان غربی و تهران است.  
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه امروز احکام هیئت تحقیق و تفحص از استانداری‌ها از سوی رئیس‌ مجلس صادر شد، ادامه داد: این تحقیق و تفحص مربوط به نحوه توزیع اعتبارات در استانداری‌ها، جذب نیروهای انسانی در زیرمجموعه آنها،‌ نحوه اجرایی شدن مصوبات دولت و نظارت استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در مجموعه‌های خود، نظارت عالیه بر جامعه هدف فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و نحوه نظارت بر شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر است.  
 
وی گفت: در حال حاضر پس از صدور احکام اعضای هیئت تحقیق و تفحص، کارگروه‌های کارشناسان مجرب در استاندار‌ی‌ها مستقر شده‌اند و برای استان‌های پر وسعت و یا پرجمعیت از نیروی انسانی بیشتر و ابزارهای ویژه‌ای استفاده می‌شود.  
 
این عضو هیئت تحقیق و تفحص از استاندار‌ی‌ها تصریح کرد: کارشناسان ضمن تحقیق و تفحص از تجربه سازمان‌های حسابرسی، بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات برای انجام تحقیق و تفحص استفاده خواهند کرد.  
 
گروسی با تاکید بر اینکه قانون 6 ماه مدت زمان برای تحقیق و تفحص تعیین کرده‌ است، اظهار داشت: عمر تحقیق و تفحص به دولت کنونی نمی‌رسد از این رو پس از اتمام تحقیق و تفحص و ارائه جمع‌بندی‌ها به کمیسیون اصل 90 گزارش و تخلفات به دستگاه قضا ارجاع می‌شود و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تحقیق ، تفحص ، استانداریها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار