معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت در سال 91-92 40 هزار دانش آموز پس از غربالگری به مرحله دوم راه یافتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ نسرین سلطان خواه در دومین روز از سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش که هم اکنون در سالن رازی در حال برگزاری است گفت : بنیاد ملی نخبگان در سال 85 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و در دولت نهم آغاز به کار کرد.

وی گفت این بنیاد نهادی است که در متن انقلاب اسلامی تشکیل و شامل نهادهای نهضت سواد آموزی در جهت ریشه کن کردن بی سوادی و جهاد سازندگی در جهت رفع محرومیت روستاها است. 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد توجه به استعدادهای برتر نخبگان و پیشرفت در علم و فناوری جایگاه ضروری دارد.

وی با اشاره به طرح شهاب که در هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان مصوب و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد اظهار داشت: اجرای این طرح در مرداد 89، با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز و در محوریت کار آموزش و پرورش مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان قرار گرفت .

در مرحله نخست طرح شهاب 60 نفر از اساتید آموزشی مهارت لازم را دیدند و در مرحله دوم 7 استان کشور به عنوان استانهای نمونه به کار گرفته شدند.

سلطان خواه خاطر نشان کرد: حدود 6500 نفر از عوامل اجرایی این طرح را آموزش دیدند و در سال تحصیلی 91-92 سی و نه هزار سیصد 84 دانش آموز در 7 استان در مرحله اول طرح شهاب غربالگری شدند و 40 هزار دانش  آموز به مرحله دوم راه یافتند./ف
برچسب ها: امنا ، درخشان ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار