جهاد کشاورزي مي‌تواند با افزايش تسهيلات، ابزارآلات و هماهنگي قيمت خريد محصولات داخلي کشاوزي با قيمت جهاني آن، گامي موثر در توسعه توليدات کشاورزي بردارد.

واحدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه خريد گندم، توسط شرکت بازرگاني دولتي امسال نسبت به سال گذشته بهتر بوده است گفت: امسال هر کيلو گندم، 720 تومان خريداري شد که اين ميزان نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وي به واردات گندم اشاره کرد و افزود: البته اين درحالي است که شرکت بازرگاني دولتي، گندم خارجي را کيلويي 1200 تومان مي‌خرد، که اگر همين ميزان را به توليدات داخل اختصاص دهد قطعا مي‌تواند رضايت کشاورزي جلب کند.

وي با بيان اينکه هم اکنون تنها دلالان هستند که سود مورد نظرشان را کسب مي‌کنند، تصريح کرد: پولي که به کشاورز داده مي شود و پولي که از مصرف کننده گرفته مي شود متعادل نيست در واقع مصرف کننده 2 الي 3 برابر پولي که به کشاورز جهت خريدن محصولات داده مي شود را پرداخت مي کنند از اين رو در اين ميان تنها مشتري که سود کسب مي کنند دلالان هستند.

واحدي در خصوص نحوه افزايش توليدات کشاورزي، تصريح کرد: جهاد مي تواند با افزايش تسهيلات ابزار آلات و بذر ارزان و زياد در جهت توليد با کيفيت و فراوان محصولات کشاورزي گام بردارد.

اين کارشناس کشاورزي ادامه داد: با افزايش توليدات کشاورزي، قطعا سود خوبي هم نصيب دولت و هم نصيب کشاورز خواهد شد و واردات اين دسته از کاهش مي يابد و قيمت خريد محصولات کشاورزي هماهنگ با قيمت جهاني مي گردد.

گفتني است در سال جاري شاهد افزايش 60 درصدي واردات گندم بوده ايم که اين مسئله قطعا ضربه سنگيني به کشاورزان داخلي خواهد زد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولیدات ، کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار