استان کرمان یکی از استانهای کشاورزی وپیشگام در حماسه اقتصادی در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان:

با نامگذاری سال 1392 از جانب رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با نام سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی و با تحقق حماسه سیاسی، اکنون تلاشی مضاعف برای تحقق حماسه اقتصادی آغاز شده است، همتی که همه بخش های مهم اقتصادی کشور برای دستیابی به این حماسه تاثیرگذار در تلاش و کوشش هستند ، اما یکی از بخشهایی که در سال حماسه اقتصادی حرفی برای گفتن دارد ، بخش کشاورزی است.

هم اکنون24 درصد باغات کشور در استان کرمان قرار دارند و این باعث شده تا این استان در تولید پسته ، خرما ، خیار گلخانه ای ، سیب زمینی وپیاز طرح استمرار ، توت فرنگی ، محصولات جالیزی وگلخانه ای مقام اول ،گردو مقام دوم ومرکبات مقام سوم کشور را دارا باشد.

در حال حاضر استان کرمان گامهای بزرگی در بخش کشاورزی دانش بنیان برداشته است. .

محمد صفوی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : در سال 92 يكي از ماموريت هاي اصلي این سازمان ، دانش بنيان كردن كشاورزي در كشوراست.

وی افزود: انجام كارهاي كشاورزي با بهره گيري از علم و دانش روز موجب مي شود تا بتوانيم ازمنابع توليد، بهره وري بهينه اي داشته باشيم.

صفوی تصریح کرد : در استان کرمان یکی از کارهای خوبی که صورت گرفته استفاده از کارشناسان کشاورزی در باغات وگلخانه ها است .

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان کرمان گفت : به هیچ گلخانه ای در استان کرمان بدون حضور مهندس ناظر کشاورزی مجوز داده نمی شود .

وی خاطرنشان کرد : در استان کرمان ازسموم کشاورزی به صورت علمی زیر نظر گیاه پزشک استفاد می شود وما توانسته ایم در استان کرمان استفاده از سموم کشاورزی را تاحدی کنترل وعلمی کنیم .

صفوی گفت : استفاده صحیح از منابع آبی ، کنترل سموم کشاورزی ، افزایش تولید واستفاده از کود کمپوست ، تولید محصولات کشاورزی ازجمله قارچ به صورت صنعتی از برنامه های مهم سازمان نظام مهندسی ومنابع طبیعی در سال 1392 است./س

مرضیه کریمی افشار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.