مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از فروش خوب و كم نظير نمايشگاه توانمندي هاي صنايع دستي، غذاهاي سنتي و سوغات آذربايجان شرقي در مسجد كبود تبريز در روز هاي نخست برگزاري اين نمايشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي با اشاره به استقبال خوب از نمايشگاه و افزايش روز به روز تعداد بازديد كنندگان از آن، اظهار داشت: نمايشگاه توانمندي هاي صنايع دستي و سوغات در تبريز مورد استقبال هزاران تن از گردشگران و شهروندان قرار گرفته است.

محمدي از افزايش فروش آثار و محصولات در نمايشگاه توانمندي هاي صنايع دستي از روز آغاز تا كنون خبر داد و اظهار داشت: اين نمايشگاه هر روز فروش بيشتري را نسبت به روز قبل خود تجربه كرده است.

وي خاطرنشان کرد: در نمايشگاه صنايع دستي مسجد كبود هنرهايي از جمله منبت کاري، معرق کاري و نازک کاري چوب، شيشه گري سنتي و دستي، تابلو فرش، ورني، سفال و سراميك، سبد بافي و لباس هاي محلي آذربايجان شرقي ارائه مي شوند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نقره كاري، سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي و ساخت زيور آلات، قلمزني روي مس، چرم و کفش، گليم، چاپ باتيک، ممقان دوزي و همچنين سوغاتي هاي متنوع خوراكي را ديگر غرفه هاي تشكيل دهنده اين نمايشگاه برشمرد.

محمدي يادآور شد: علاوه بر عرضه نمونه هاي مختلف هنرهاي سنتي و صنايع دستي و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازديدكنندگان شاهد اجراي زنده مراحل ساخت برخي آثار هنري در تعدادي از غرفه هاي اين نمايشگاه و ارائه انواع غذاهاي سنتي و محلي آذربايجان شرقي خواهند بود.

وي با اشاره به زمان اين نمايشگاه اظهار داشت: نمايشگاه توانمندي هاي صنايع دستي و سوغات استان در رواق هاي مسجد كبود تبريز با 60 غرفه و بيش از 38 رشته صنايع دستي با افتتاح در نخستين هفته تابستان امسال تا هفته آغازين ماه مبارك رمضان پذيراي گردشگران و بازديدكنندگان و علاقه مندان خواهد بود./س

برچسب ها: فروش ، نمایشگاه ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.