به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران آیت سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه در دومین روز از اجلاس روسای مدیران آموزش و پرورش مناطق کشور که هم اکنون در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است با اشاره به موانعی که در راه تحول آموزش و پرورش وجود دارد گفت: تحول در آموزش و پرورش یکی از مطالبات رهبری است و از موضوعات اساسی در نظام تعلیم و تربیت بوده است.
وی ادامه داد: از سال 79 تا کنون توافقات خوبی در بین حوزه و آموزش و پرورش صورت گرفته و خوشبختانه در دوران وزارت حاجی بابایی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با شتاب بیشتری در سراسر کشور فعالیت داشته است.
وی با بیان این نکته که آموزش و پرورش یک ماهیت پویاست گفت: علی رغم تمام تلاش ها و پیشرفت هایی که در آموزش و پرورش صورت گرفته هنوز موانعی بر سر راه تحول است که نیاز است خودمان آن ها را برطرف کنیم.
مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: نیروی انسانی محور توسعه در هر کشور است که در آموزش و پرورش نیروی انسانی مدیر، معلم و برنامه ریزان اند و مشکل ما در خصوص نیروی انسانی این است که جایگاهی که باید، برای معلم وجود ندارد.
وی افزود: امروز معلمی برای فرزندان ما الگو نیست و شغل های کاذب بر محوریت ثروت جایگزین معلمی شده است.
مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر معلم به مطالعات گذشته خود بسنده کند و اطلاعات خود را به روز نکند شاهد تحولات بنیادین نخواهیم بود هنوز هم مشکلاتی در یادگیری و یاددهی وجود دارد و من معتقدم هنوز مفاهیم پویایی که بتواند قدرت نقد و تحلیل را به دانش آموزان ما منتقل کند در کتاب های درسی نیامده است.
حسینی بوشهری ادامه داد: در حال حاضر کارها در مرکزیت آموزش و پرورش انجام شده و به صورت بخش نامه به استان ها ابلاغ می شود که این خلاقیت و ابتکار را از مدیران مناطق آموزشی طلب می کند.
حسینی بوشهری اظهار داشت: عدم همراهی مردم با نظام تعلیم و تربیت باعث عدم همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است که در این زمینه نباید مردم خود را کنار کشیده و آموزش و پرورش را مسئول بدانند.
همچنین علاوه بر استفاده از بزرگان تعلیم تربیت در آموزش و پروش نیاز است برای توجه به روش های جدید برنامه ریزی کنیم./ل