فرماندار خلخال گفت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی از اولویت کاری مسئولان شهرستان خلخال در راستای حل مشکلات اهالی این مناطق است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ هوشنگ محمدی امروز در جلسه بررسی مشکلات مسکن شهری و روستایی شهرستان خلخال اظهار داشت: از سال 84 تاکنون بیش از 4307 فقره پایان کار ساختمانی برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان خلخال صادر شده است.

محمدی افزود: سهمیه سال 90 شهرستان خلخال 645 واحد بود که در سال 91 با ضریب 100 درصد معرفی، عقد قرارداد با بانک و پرداخت تسهیلات و اقدام به ساخت شده است.از سال 84 و آغاز برنامه مقاوم‌سازی مسکن روستایی 5 هزار و 518 نفر در شهرستان خلخال به بانک‌های عامل معرفی شده و 4 هزار و 307 نفر پایان کار ساختمانی گرفته‌اند.

وی سهم ابلاغی مقاوم‌سازی مسکن روستایی را 880 واحد در سال 92 اعلام کرد و بیان داشت: تا یک ماه آینده 50 درصد از این 880 واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات مقاوم‌سازی معرفی خواهند شد.

فرماندار شهرستان خلخال در ادامه با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی در روستاها عنوان کرد: مقاوم‌سازی از جنبه‌های مختلف از جمله آبادانی و عمران روستا، جلوگیری از مهاجرت، رونق کسب و کشاورزی در روستا و از همه مهمتر جلوگیری از خطرات و حوادث و زلزله برای روستائیان اهمیت دارد و این امر در اولویت کاری مسئولان در روستاها قرار گرفته است/س.

برچسب ها: خلخال ، مقاوم ، سازی ، مسکن ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.