والیبال نوجوانان جهان/چین و روسیه به دیدار نهایی راه یافتند

تیم های والیبال نوجوانان چین و روسیه با غلبه بر حریفان خود به دیدار نهایی سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک راه یافتند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، دیدارهای مرحله نیمه نهایی این رقابت ها در دو شهر مکزیکالی و تیخوانای کشور مکزیک پیگیری شد. تیم ملی والیبال نوجوانان روسیه با شکست سه بر صفر ایران راهی دیدار نهایی شد و نمایندگان نوجوان چین نیز با شکست سه بر یک لهستان حریف روسیه در دیدار نهایی شدند.

تیم والیبال نوجوانان لهستان در ست سوم این بازی 25 بر 21 پیروز شد اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 32 بر 30، 25 بر 18 و 25 بر 22 مغلوب چین شد تا یک نماینده از قاره آسیا در دیدار نهایی این رقابت ها حضور داشته باشد.

والیبال نوجوانان چین، قهرمانی در سال 2003 و نایب قهرمانی در سال 2007  این رقابت ها را در پرونده کاری خود دارد و روسیه نیز با دو قهرمانی در سال های 1999 و 2005 و دو نایب قهرمانی در سال های 1989 و 1991 (اتحاد جماهیر شوروی) به مصاف چین در دیدار نهایی جام سیزدهم می رود.

دو دیدار نیز در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها در گروه تیم هایی که برای رتبه های پنجم تا هشتم مبارزه می کنند، برگزار شد که آرژانتین و برزیل با غلبه بر کوبا و فرانسه راهی دیدار تعیین کننده مقام پنجم در مرحله نهایی این رقابت ها شدند. کوبا و فرانسه نیز برای عنوان هفتم با هم مبارزه خواهند کرد.

اما در دیگر بازی های مرحله نیمه نهایی جام سیزدهم نوجوانان جهان، بلغارستان سه بر صفر مصر را شکست داد و کره جنوبی نیز سه بر یک فنلاند را از پیش رو برداشت. در مرحله نهایی بلغارستان و کره جنوبی برای عنوان نهمی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

چهار تیم مکزیک، ایالات متحده ، شیلی و ترکیه که در صدد کسب جایگاه های سیزدهم تا شانزدهم جدول این رقابت ها هستند در مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفتند و تیم های مکزیک (میزبان) و شیلی موفق به شکست ایالات متحده و ترکیه شدند تا در مرحله نهایی برای عنوان سیزدهم حریف یکدیگر شوند.

نوجوانان ترکیه نیز برای کسب رتبه پانزدهم به مصاف ایالات متحده خواهند رفت.

در مرحله نیمه نهایی سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان دو بازی برای رتبه های هفدهم تا بیستم برگزار شد که در نهایت تیم های ژاپن، تونس، الجزایر و روآندا به ترتیب در رده بندی هفدهم تا بیستم این رقابت ها قرار گرفتند.

برنامه مرحله نهایی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به قرار زیر است:

روسیه – چین ( برای مقام قهرمانی)
ایران – لهستان ( برای مدال برنز)
آرژانتین – برزیل ( رتبه پنجم)
کوبا – فرانسه ( جایگاه هفتم)
بلغارستان – کره جنوبی ( رتبه نهمی)
فنلاند – مصر  ( رتبه یازدهمی)
مکزیک – شیلی (رتبه سیزدهمی)
ایالات متحده – ترکیه (رتبه پانزدهمی)
برچسب ها: والیبال ، نوجوانان ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار