معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نخستین علامت تشویقی استاندارد تولید محصول برنج در کشور توسط کشاورز برنج‌کار بابلی کسب شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ابطالی درنشست ستاد طرح توسعه کاربرد عوامل بیولوژیک و استفاده بهینه از کود و سم در کشاورزی که در شهرستان بابل برگزار شد،افزود: رسالت اصلی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تأمین امنیت غذایی و تولید محصولات سالم و استاندارد با استفاده از عوامل بیولوژیک و کاهش مصرف سموم شیمیایی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص برنج تولیدی امسال در مازندران تصریح کرد: جمعیت کرم ساقه‌خوار در استان با توجه به شرایط اقلیمی مناسب کاهش یافته است و شرایط برای انجام مبارزه بیولوژیک در نسل دوم هم فراهم است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل نیز به ارائه گزارشی از زراعت برنج شهرستان پرداخت و ضریب کشت در این شهرستان را 1.84 اعلام کرد.

غلامی با اشاره به پرورش سبزیجات برگی و ریشه‌ای به عنوان کشت دوم پس از برداشت برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان، از نقش کشاورزی و تولیدات زراعی در ایجاد اشتغال مولد و تولید پایدار و کمک به اقتصاد خانوار روستایی بیان کرد.

وی همچنین تاریخ نخستین برداشت برنج شهرستان را 18 تیر اعلام کرد و افزود: خزانه‌گیری و بذرپاشی برای کشت مجدد آغاز شده و برنامه‌ریزی برای انجام پرورش رتون در سطح 17 هزار هکتار به عمل آمده است./س

برچسب ها: استاندارد ، محصول ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.