کارکنان شهرداری یونان در اعتراض به طرح‌های تعدیل نیروی دولت و کاهش افراد شاغل در بخش‌های دولتی تظاهرات کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي‌، کارکنان شهرداری یونان با تجمع مقابل "وزارت اصلاحات اداری"در آتن، خشم و اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های دولت ابراز کردند .این تظاهرات در حالی برگزار شد که بر اساس گزارش‌های منتشرشده، مقامات یونان با انتقال حدود 4هزار افسر شهرداری به نیروی پلیس موافقت کرده‌اند.

بر اساس اين گزارش، طرح کاهش مشاغل، بخشی از تلاش دولت یونان است تا بتواند كمك‌هاي مالي را از اتحاديه اروپا دریافت کند؛ دولت یونان در حال گفت‌وگو با تروئیکای وام‌دهندگان بین‌المللی به این کشور است تا به بسته نجات مالی دست یابد.

این اعتراضات در حالی برگزار شد که چند روز قبل از آن تروئیکای وام‌دهندگان بین‌المللی شامل "اتحادیه اروپا"، "بانک مرکزی اروپا" و "صندوق بین‌المللی پول" توافق کردند در مجموع ۴۳.۷ میلیارد یورو بسته کمکی در قالب وام در اختیار یونان قرار دهند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، مقامات یونان متعهد شده‌اند بعد از دریافت این وام، به تقلیل نیرو بپردازند و برای کاهش هزینه‌های دولت، هزاران فرصت شغلی را کاهش دهند.

این درحالی است که یونان قصد دارد از این وام برای کمک به بانک‌هایی که به علت نداشتن نقدینگی در شرف ورشکستگی هستند، استفاده کند و یا بدهی‌های دولت را بپردازد.

یونان در کانون بحران بدهی منطقه اروپا قرار دارد و در حالی پنجمین سال رکود اقتصادی را تجربه می‌کند که تدابیر ریاضت‌طلبانه شدید دولت این کشور برای کاهش کسری بودجه، حدود نیم میلیون یونانی را بیکار کرده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار