استاد نگارگری ایران گفت: اعتقاد دارم، باید اصالت هنرهای سنتی ایرانی مثل نگارگری، نقش فرش و کاشی حفظ شود، زیرا این هنرها متعلق به ما ایرانی هاست و اروپایی ها آن را ندارند.

استاد امیرهوشنگ جزی زاده در بازدید از نمایشگاه " زمان بی رنگ " ( آثار نگارگری  مریم شاکری) با اشاره به استعدادها و توانایی بسیار خوبی که  در بین هنرمندان این استان وجود دارد، تمرین و ممارست و صبر را رمز  موفقیت در هنر عنوان کرد.
وی با اشاره به این که هنر یک مسیر بی  انتها و طولانی است، حرکت در این مسیر را به مثابه ی یک مسابقه ی دو عنوان کرد که  فقط کسانی که خوب تمرین کنند، می توانند سریع تر به خط پایان برسند  و بقیه از دور مسابقه خارج خواهند شد.‏
امیر هوشنگ جزی زاده بر لزوم هر چه بیشتر  حمایت دستگاه های دولتی از هنر و هنرمندان تاکید کرد و گسترش رشته های هنری در  هنرستان ها و مراکز دانشگاهی را زمینه ساز رشد و گسترش هنر در جامعه عنوان کرد.
امیر  هوشنگ جزی زاده از اساتید تحصیل کرده و پیشکسوت هنر نگارگری و طراحی فرش و  کاشی ایرانی است که در جوامع ملی و بین المللی هنری، به عنوان یک چهره ی شاخص  هنری ایران، شناخته شده است و در حال حاضر رئیس انجمن فرش اصفهان می باشد.‏/س
برچسب ها: اصالت ، هنر ، سنتی ، نگارگری ، حفظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.