توسعه گسترش تجارت الکترونیک نیازمند پهنای باند مناسب و مقرون به صرفه پایداری شبکه اینترنت و سرعت بالاست که عدم وجود چنین زیر ساخت های موجب شد در این حوزه پیشرفتی نداشته باشیم.

امیر مسعود عطایی، دبیر کمیته راهبردی امنیت اطلاعات وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه قطعی های مکرر اینترنت و مقرون به صرفه نبودن آن برای کاربران بخش صنعت که تولید کننده ها واحدهای صنفی و معادن هستند موجب راه اندازی اینترنت شد به خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  گفت: ایجاد شبکه شباب گامی در جهت ارائه سرویس های مورد نظر تولید کننده ها و واحدهای صنفی بر بستر شبکه های داخلی است.

 وی با اشاره به اینکه شباب شبکه بزرگ ارتباطی بخش صنعت و معدن و تجارت است اظهار داشت: به صورت بخشی کارهای خوبی در کشور انجام شده اما معضل گرانی و پهنای باند و عدم پایداری شبکه اینترنت همچنان به قوت خود باقی است و اگر نیازمند توسعه تجارت الکترونیک در سطح کشور و در بین تک تک افراد هستیم باید زیر ساخت های لازم را فراهم کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: هم اکنون اغلب مردم بسیاری از کارها رابه طور  غیر حضوری انجام می دهند و رشد نسبی تجارت الکترونیکی موجب شده با وجود پایین بودن شاخص هايی مانند سرعت و کیفیت و پهنای باند کم اینترنت سازمان ها از اینترانت که قطعی نداشته و پایدار است استفاده کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.