جنبش اسلامي النهضه حزب حاکم تونس اعلام کرد تظاهراتي در حمايت از مشروعيت دولت قانوني محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر روز يکشنبه برگزار مي کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان  ، جنبش النهضه روز شنبه در بيانيه در پايگاه  اينترنتي خود تاکيد کرد  تظاهرات هواداران اين  جنبش در حمايت از محمد مرسي اولين رئيس جمهور منتخب مردم مصر  امروز در مقابل مقر سفارت مصر در پايتخت تونس برگزار خواهد شد .
جنبش النهضه در اين بيانيه  افزود محمد مرسي پس از انقلاب 25 ژانويه مصر و سرنگوني رژيم حسني مبارک به عنوان اولين رئيس جمهور منتخب و قانوني مردم اين کشور است و تظاهرات  امروز جنبش النهضه در حمايت از مشروعيت دولت مرسي برگزار مي شود .
پس از تظاهرات گسترده هفته گذشته مردم مصر بر ضد محمد مرسي و گروه اخوان المسلمين درشهرهاي مختلف اين کشور ، ارتش در اقدامي مرسي را از قدرت برکنار کرد .
 جنبش النهضه  تونس روز جمعه نيز در بيانيه کودتاي نظامي در مصر را محکوم کرده و بازگشت  مرسي به قدرت را خواستار شده بود .جنبش النهضه در اين بيانيه  دولت محمد مرسي را تنها دولت مشروع و قانوني مصر دانست .در همين حال محمد الغنوشي رئيس جنبش اسلامي  النهضه تونس ديروز  از همه هواداران محمد مرسي خواسته بود تا زمان بازگشت مرسي به قدرت  در ميدان ها و خيابان هاي مصر  تظاهرات کنند .









برچسب ها: بین الملل ، مصر ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار