به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛ «علي اكبر پوركاوه » با بيان اين مطلب افزود: اين بدان معني است كه تعداد غرف و مراكز عرضه در استانها و شهرستانها افزايش خواهد يافت ضمن اينكه گستره عرضه را از مراكز استانها تا شهرستانهاي دور دست نيز گسترش داديم.
وي با اشاره به اقدامات درنظر گرفته شده براي اجراي هرچه پربار تر برگزار شدن طرح ضيافت در كشور افزود: در اين راستا تلاش مي شود تا برپايي طرح ضيافت به مناسبت ماه مبارك رمضان امسال گسترده تر از سال گذشته به اجرا درآيد.
وي موجودي كالاهاي اساسي را به اندازه كافي دانست و گفت: عرضه اين اقلام در مراكز عرضه مستقيم كالا، فروشگاههاي زنجيره اي و فروشگاههاي منتخب سازمان ميادين ميوه و تربه بار انجام مي شود.
پوركاوه ، تعداد نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا ويژه طرح ضيافت را حدود400 نقطه در كشور ذكر كرد كه با برپايي هزاران غرف نمايشگاهي همراه است.
به گفته وي، كالاهاي عرضه شده در اين نمايشگاه نسبت به سال گذشته متنوع تر خواهد بود ضمن اينكه علاوه بر توزيع شكر، روغن نباتي، برنج، اقلام پروتئيني، گوشت مرغ و قرمز و تخم مرغ براي امسال توزيع حبوبات نيز در دستور كار قرا ر گرفته است.
سخنگوي ستاد تنظيم بازار در ادامه به تامين نياز واحدهاي صنفي براي توليد زولبيا و باميه اشاره كرد و افزود: اقدامات لازم در جهت حصول اين مهم انجام خواهد شد تا اينكه قبل از آغاز ماه مبارك رمضان تداركات لازم انجام شده باشد.
پوركاوه، تعيين قيمت كالاهاي اساسي را بر مبناي نرخ ارز مرجع اظهار كرد وگفت: در اين نمايشگاهها و مراكز عرضه مستقيم كالا، قيمتهاي عرضه شده با بازار تفاوت خواهد داشت به طوريكه برخي كالاها تا 20 درصد زير قيمت بازار خواهند بود.
وي يادآور شد: بحث مديريت بازار بر عهده سازمانهاي صنعت ، معدن و تجارت استانهاست تا از همه ظرفيتها و امكانات براي تجهيز ،آماده سازي و داشتن شبكه توزيعي استفاده شود.
انتهاي پيام/