در سه ماهه سال جاري ارزش صادرات غير نفتي از طريق گمركات استان هرمزگان با 9 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم 2 ميليارد و 280 ميليون دلار رسيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، عليدادي ناظر گمركات هرمزگان با اعلام اين مطلب گفت:ميزان وزني اين كالا ها در اين مدت، 8 ميليون و 540 هزار تن بوده كه 22 درصد نسبت مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

وي افزود : كاتد مس ، محصولات صنعتي ، كشاورزي به ويژه پسته ، معدني ، فلزي و صنايع دستي از مهمترين كالاهايي است كه به كشورهاي امارات متحده عربي ، چين ، هند ، سريلانكا و تايوان صادر شده است.

به گفته وي ترانزيت خارجي از گمركات هرمزگان در سه ماه امسال 17 درصد افزايش داشته است.

عليدادي اظهار داشت:در اين مدت بيش از يك ميليون و 180 هزار تن كالا به ارزش 5 ميليارد و 370 ميليون دلار از گمركات استان ترانزيت گرديده است.

وي در خصوص ميزان واردات به كشور در سماهه امسال ازطريق گمركات استان هرمزگان گفت : در اين مدت 2 ميليون و 200 هزار تن كالا به ارزش 3 ميليارد و 588 ميليون دلار به گمركات استان وارد شده اند.

ناظرگمركات هرمزگان گفت : كالاهاي وارداتي از نظر وزن 19 درصد و از نظر ارزش 22 درصد كاهش دارد.

و همچنين : كالاهاي اساسي و مواد اوليه كارخانه ها از جمله كالاهايي است كه از كشورهاي چين ، كره ، هند ، مالزي و برزيل از طريق گمركات استان وارد كشور شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صادرات ، گمرک ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار