طی مدت گذشته با کمبود داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی مواجه شده ایم که بیماران را دچار مشکل کرده است.

دکتر مجید آراسته رئیس انجمن تالاسمی ایران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قابل ذکر است که داروهای تالاسمی دو نوع است که یک نوع خوراکی و نوع دیگر تزریقی می باشد.

وی در مورد داروهای نوع تزریقی بیان کرد: برخی از این داروهای تزریقی به طور آماده از خارج کشور وارد می شد که در ایران دسته بندی آنها صورت می گیرد در طی دو تا سه ماه گذشته با کاهش واردات آنها مواجه بودیم که البته از هفته گذشته در تهران و شهرستان ها توزیع شد که متاسفانه میزان آنها کمتر از مورد نیاز بیماران تالاسمی بود.

دکتر آراسته در ادامه به آن دسته از  داروهای تزریقی که مواد  اولیه اش از خارج از کشور وارد می شود اشاره کرد و گفت: آن دسته از داروهای تزریقی که مواد اولیه آن از خارج وارد می شد باز دو تا سه ماهی مشکل ورود آن مواجه بودیم که کارخانه ها و شروع به تهیه و تولید آن از چند وقت گذشته کردند که متاسفانه چون هیچ ارز مرجعی اختصاص به این داروها داده نشده است قیمت این داروها دو برابر شده و بیمه ها قیمت جدید را مبذول نکرده اند و بنابراین بیماران باید نصف قیمت این داروها را خودشان پرداخت کنند.

دکتر آراسته در مورد داروهای خوراکی هم این چنین عنوان کرد: یک سری از این نوع داروها مواد اولیه است از خارج کشور وارد می شد که باز مشکل با ورود آنها طی چند ماه گذشته داشتیم.

در مورد تولیدات داخلی این داروها متاسفانه برخی از داروخانه به این شرکت های تولیدی دارو بدهکار بودند که دارو به این داروخانه ها نرسید.

رئیس انجمن تالاسمی ایران متذکر شد: متاسفانه وزارت بهداشت پیشنهاد داده است که يارانه داروها به حساب بیمار و یا حساب داروخانه ها ریخته شود که این متد به دلیل نرسیدن و بهتر است در این کارها کارشناسی لازم صورت گیرد و سپس اقدام مناسب صورت بگیرد./ع2
برچسب ها: دارو ، تالاسمی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار