فرماندار همدان گفت: شهرستان همدان در اجراي ايستگاه مطالعه رتبه چهار كشور را به خود اختصاص داده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ قهرماني مطلق در جلسه مشترك انجمن كتابخانه هاي عمومي و كميته نهضت مطالعه مفيد شهرستان همدان گفت: همدان ژس از شهرهاي تهران ، اهواز و مشهد با راه اندازي 8 ايستگاه مطالعه و ارائه ي 60 هزار ئ 600 جلد كتاب در 15 عنوان رتبه چهارم كشور را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به ضرورت ايجاد كميته فرهنگي در كتابخانه هاي شهرستان گفت: شهرستان همدان رتبه نخست اجراي مصوبات كميته نهضت مطاله را در استان داشته است كه اين موضوع باعث شده استان همدان رتبه نخست كشور را در اجراي مصوبات كسب كند.
وي با بيان اينكه شهرداري ها 5/. درصد از درآمد خود را بايد به كتابخانه ها اختصاص دهند گفت: شهرداري مي تواند با معرفي تازه هاي كتاب از طريق تلويزيون هاي شهري و همچنين رسانه ها در افزايش سران مطالعه سهيم باشد.
وي با اشاره به تهيه 2 هزارو 500 نسخه كتاب الكترونيكي در قالب pdf و نرم افزارهاي تلفن همراه گفت: مي توان با راه اندازي ايستگاه بلوتوث در كتابخانه ها ، مراكز آموزشي و نقاط پر تردد سطح شهر نوجوانان و جوانان را به مطالعه تشويق كرد.
وي با اشاره به آزمون استخدامي نهاد كتابخانه هاي عمومي شهرستان گفت: در آزموني كه مدتي قبل برگزار شد ، 11 نفر نيروي توانمند به مجموعه كتابخانه هاي عمومي شهرستان همدان اضافه مي شوند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.