عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: عربستان از وضعیت كنوني مصر خوشحال است چراكه عربستان هيچ تجربه‌اي از انتخابات ندارد و به دنبال همفكري براي خود در منطقه است تا نظام موروثي همانند كشور خود را در ديگر كشورها نيز شاهد باشد.

"احمد بخشایشی" نماینده مردم اردستان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخیر در مصر گفت: تحولات مصر نشانگر اين است كه عده‌ای در مصر با ایجاد دو‌دستگی بین موافقان و مخالفان مرسی در صدد هستند به نوعی دیکتاتوری و مستبدین را روی کار بیاورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: عربستان از  وضعیت كنوني مصر خوشحال است چراكه عربستان هيچ تجربه‌اي از انتخابات ندارد و به دنبال همفكري براي خود در منطقه است تا نظام موروثي همانند كشور خود را در ديگر كشورها نيز شاهد باشد.

بخشایشی ادامه داد: ارتش و نظامیان در کشور مصر کودتا کردند اما این کودتا کشتار زیادی نداشت و مودبانه بود اما اگر اخوانی‌ها دست از مخالفت خود بر‌ندارند ارتش نهایتا خسته خواهد شد.

نماینده مردم اردستان تصریح کرد: بزرگترین اشتباه مرسی این بود که نتوانست بر مشکلات اقتصادی کشورش فائق آید، همچنين در حرکت انقلابی در رابطه با آمريكا حتی مبارک‌تر از "حسنی مبارک"  عمل کرد.

بخشایشی گفت: گفت: جهت‌گیری اخوان‌ها به سمت تکفیری ها و نشان‌ندادن حرکت‌های انقلابی جدی بخصوص در رابطه با رژیم صهیونیستی از دیگر اشتباهات مرسی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرسی در پست‌های دولتی می‌توانست به جای پیرمرد‌های اخوان‌المسلمین از نیروهای جوان و سایر گروه‌ها نیز استفاده کند که در این صورت شاید شاهد این وضعیت در مصر نبودیم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار