کارشناس صنایع تبدیلی و کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 10 میلیارد تومان اعتبار در بخش صنایع تبدیلی برای 22 طرح و پروژه جذب شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ محمد رضا سبحانی امروز در جریان بازدید از طرح‌های صنایع تبدیلی در اردبیل اظهار داشت:‌ صنایع تبدیلی و کشاورزی در اصل وابسته به هم بوده و در مسیر رشد و توسعه صنایع تبدیلی گام‌های جدی برداشته شده به طوری که هرگونه حرکت و پویایی در این مسیر نیازمند هماهنگی بیشتر بوده و به یقین یک اصل جدایی‌ناپذیر از هم به شمار می‌روند.

وی گفت: زمانی که صنایع تبدیلی به مرحله رشد و بالندگی برسد درآمد تولید‌کنندگان و کشاورزان افزایش یافته و امنیت شغلی برای آنها به وجود می‌آید.

کارشناس صنایع تبدیلی و کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نتیجه این حرکت را ارزش افزوده بالا در بحث تولیدات کشاورزی توصیف کرد و یادآور شد: نتیجه این کار توجه جدی به تولید‌کنندگان و همچنین بالا رفتن در‌آمد کشاورزان و زارعانی است که در این رابطه تلاش و کوششی مجاهدانه دارند.

سبحانی افزود: صنایع تبدیلی از سال‌های قبل دارای اهمیت و جایگاه خاص است و به ویژه از سال 91 دولت به این بخش توجه بیشتری داشته است و با تشکیل ستادهای اجرایی ملی، استانی و شهرستانی به توسعه کشاورزی پرداخته است.

وی تصریح کرد: استان ما نیز از این فعالیت مستثنی نبوده و مبلغ اختصاص یافته از این اعتبارات رقمی معادل 132 میلیارد تومان است که جذب شده از این مبلغ 10 میلیارد تومان برای صنایع تبدیلی با 22 طرح جذب شده است.

این کارشناس سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: 15 فقره کارخانجاتی از قبیل احداث سیلو، تولید خلال سیب‌زمینی و تولید نشاسته در حال تکمیل پرونده است و نمونه‌هایی از این پرونده‌ها تولید ورمی کمپوست می‌باشد که با احداث این طرح کود سالم به مزارع رسیده و در نتیجه امنیت غذایی تامین می‌شود.

سبحانی ابراز داشت: در استان ما با توجه به اقلیم آب و هوایی تقریباً اقدام به تاسیس موارد زیر‌بنایی به ویژه ذخیره‌سازی، سردخانه و انبار فنی نگهداری مواد غذایی از اولویت سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: البته در این بین در بخش صنایع تبدیلی فرآوری محصول سیب‌زمینی در اولویت اول است چرا که این استان قطب تولید سیب‌زمینی به شمار می‌رود و سالانه 850 هزار تن تولید سیب‌زمینی اتفاق می‌افتد.

کارشناس صنایع تبدیلی و کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه از حمایت‌های ویژه برای سرمایه‌گذاران در این حوزه خبر داد و گفت: اشخاصی که بخواهند در این زمنیه فعالیت کنند سازمان جهاد کشاروزی حمایت‌های لازم را از آنها به عمل می‌آورد که در این باب به نظر می‌رسد توجه و تقویت صنایع تبدیلی می‌تواند بخشی از نارسایی‌های گذشته را برطرف کند/س.

برچسب ها: اردبیل ، صنایع ، تبدیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.