نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : بزرگترین توطئه و استراتژی دشمنان امت اسلامی ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی می باشد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا تمام حوادثی که در جهان اسلام در حال وقوع است به سمت ایجاد و تعمیق اختلاف ها بین شیعه و سنی و در نهایت جنگ و خونریزی بین این دو هدایت کنند.

وی بیان کرد : امریکا و اسراییل به همراهی شیوخ و حکام عرب در این راستا اقدام می کنند و سعی می کنند دشمنی مسلمانان با صهیونیست ها را از خاطره ها زدوده و آن را به دشمنی بین شیعه و سنی تبدیل کنند.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد : سلفی ها ، وهابیون ، طالبان و القاعده هم اکنون در خدمت غرب قرار گرفته اند تا این ایده و استراتژی خطرناک جامه عمل بپوشد .

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اضافه کرد : برای امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان تنها یک راه باقی مانده و آن داشتن بصیرت و آگاهی و شناخت دشمن می باشد .

وی بیان کرد : اگر بصیرت و آگاهی در بین امت اسلامی باشد توطئه های دشمنان شکست خواهد خورد ، همانطورکه این امر را در باره مسئله سوریه مشاهده کردیم . ملت سوریه با بصیرت دشمن واقعی را شناسایی کرده و فریب دشمنان را نخورد و امروز می بینیم که پیروزی ها برای این ملت پی در پی به دست می آید .

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به حوادث اخیر مصر پرداخته و گفت : این حوادث برخلاف ادعای برخی ها ، انقلاب سکولاریستی نیست ، مصر هم اکنون تاوان عملکرد اشتباه و غلط اخوان المسلمین و محمد مرسی را می پردازد .

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان کرد : اشتباه مهم اخوان المسلمین در مصر این بود که به امریکا و اسراییل اعتماد کرده و بر خلاف شعارهای پیش از پیروزی انقلاب به آرمان فلسطین خیانت کرد .

وی اضافه کرد : محمد مرسی در یکسال ریاست جمهوری خود هیچ اقدامی نکرد که موجب نگرانی امریکا و اسراییل
شود و این برخلاف خواست و اراده مردم مصر بود ، مردم خواستار توقف فضولی ها و زیاده خواهی های صهیونیسم و آمریکاییها بود.

خطیب جمعه اردبیل دومین خطای اخوان المسلمین و محمد مرسی را تقلید کورکورانه از سلفی ها و وهابیت ذکر کرده و گفت : این اطاعت محض از سلفیت، اخوان المسلمین را در هم شکست .

به گفته وی، مرسی به دستور سلفی ها با ایران و سوریه دشمنی کرد ، تروریست ها را برای جنگ در سوریه شخصا بدرقه کرده و با شیعه عناد ورزید، مرسی و اخوان المسلمین تنها افراد و گروههایی بودند که درباره کشتار شیعیان در مصر سکوت کردند.

او تاکید کرد که هر کس به سلفی ها نزدیک شود در نهایت سقوط می کند و این امر در باره محمد مرسی و اخوان المسلمین نیز عملی شد .

حجت الاسلام و المسلمین عاملی طایفه گری را از دیگر خطاهای محمد مرسی و اخوان المسلمین بیان کرده و اظهار کرد : مرسی توجهی به شیعیان و قبطی ها و دیگر گروهها و طایفه های مصری نکرد و همین عامل به شکست وی سرعت بخشید .

امام جمعه اردبیل گفت : بیش از 50 سال مبارزه اخوان المسلمین با سیاست های یکساله اخیر در مصر و منطقه نیست و نابود شده وبه هدر رفت و بعید است که این گروه دوباره خود را بازیابد/س .


برچسب ها: اردبیل ، توطئه ، بزرگ ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.