نمايشگاه قرآن منزلگاه معرفت و ميعادگاه عاشقان قرآن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پیرامون نمایشگاه قران گفت: تکامل نمایشگاه قرآن کریم به برکت پژوهشگران، محققان و عالمان چشم انداز و تابلویی از تفسیر مکتب جعفری به رخ می کشاند.
وی ادامه داد: تلاش شده تا هیچ بخش مهجور واقع نشود و به صورت اجمالی بهار شکوفا، مشاوره قرآنی شب های قرآنی، آیین جوانمردی و دولت قرآنی موضوعات حیات طیبه باشد و ما نیز برای تصویر درست درک قرآن به زبان رهبانی هنر بازگو نمودیم.
حسینی عنوان کرد: نمایشگاه قران منزلگاه معرفت و میعادگاه عاشقان قرآن است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی ،رئیس بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ضمن خوش آمدگویی به مهمانان حاضر در مراسم در خصوص علل نام گذاری شعار سبک زندگی قرآنی گفت: با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری بر پیگیری سبک زندگی قرآنی و تلاش برای قرار دادن به عنوان نطفه نهایی در جامعه تلاش کردیم این شعار را برای نمایشگاه امسال برگزینیم.
وی ادامه داد: حیات طیبه یا همان سبک زندگی قرانی به نوعی جهت گیری در زندگی اجتماعی و محقق شدن مدیر فاضله یا همان آرمان شهر قرانی است.
محمدی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد دولت نهم و دهم در حوزه قران و عترت عنوان کرد: دولت نهم و دهم دو مقام جهان قرانی و جلال قرانی را طی کرد و باگذر از جنبه های زیباشناسی به استحقاق قرانی برسد به همین منظر با هنرافرنی و ارائه جلوه های زیبا شناسی در دولت نهم به هدفمندساز اصولی و محقق سازی در دولت دهم رسید.
وی تاکید کرد: تحول در بینش و نگرش مسئولان زرگ ترین انقلاب در این دولت محسوب می شود و همچنین نگاه مستقل به قران از دیگر اتفاقات این چند ساله است.
محمدی افزود: مقارن با ورود دولت دهم منشور توسعه فرهنگی قران ابلاغ شد و تحولات شگرف قرانی از جمله تغییر نگرش مسئولان ساختار سازی پشتیبانی و تحقق استحکام بخشی دست پیدا کند به طوری که معاونت قرانی با 5 اداره کل به قوی ترین حوزه در وزارت ارشاد مبدل شود.
وی تاکید کرد: در دولت نهم و دهم با تشکیل 7 ساختار جدید انقلاب فرهنگی در آموزش و پرورش ارتقا پیدا کرد و ایجاد مرکز بسیج و برنامه ریزی و سندهای راهبردی آموزشی پژوهشی و ترویجی از دیگر اتفاقات محسوب می شود.
محمدی در خصوص بودجه مختص به قران اظهار داشت: دولت 200 میلیارد تومان به حوزه قران اختصاص داد که بعد از انقلاب این مبلغ معاد با این چند سال است.
وی تاکید کرد: 2 بار 300 میلیارد تومان برای قان تصویب شد و امیدوارم تا قبل از اتمام دولت دهماین تخصیص انجام شود.
محمدی ادامه داد: با برگزاری بیش از 3 جشنواره ملی در وزارت ارشاد، 30 هزار ساز وکار قرانی موجب تحولات جدی و ارتقای سطح گفتمان قرانی شده  است .
وی از دیگر فعالیت های دولت دهم اظهار داشت: در ارتقای سطح انسانی بیش از 150 هزار معلم و مربی قرانی تربیت شده و همچنین 5 هزار قاری قران استخدام شدند.
رئیس بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خاطر نشان کرد: 14 بخش مختلف از جمله عرفان در هوای تهران قهرمانان قرانی کوثر رحمای و سراب شیطانی جوانکمردی و ورزش سبک و زندگی تمدن ساز روحیه جهادی  در نمایشگاه قران گنجانده شده است.
گفتنی است، در این مراسم محمود احمدی نژاد از قاریان و خادمان قرآن کریم تقدیر کرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.