درپي تازه ترين تحولات ناشي از بحران مصر، دبيرکل سازمان ملل جمعه از نيروهاي امنيتي اين کشور درخواست کرد ضمن محافظت از جان تظاهرکنندگان ، از بروز درگيري هاي خشونت آميز جلوگيري کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري شين هوا ، يک سخنگوي بان کي مون با صدور بيانيه اي اعلام کرد: دبيرکل به جد معتقد است  مصر اکنون در يک شرايط بحراني و حساس قرار گرفته که با توجه به اين وضعيت لازم است مصري ها با تلاش و همکاري ، طرح بازگشت صلح آميز به کنترل غيرنظامي، نظم مبتني بر قانون اساسي و اداره دموکراتيک اوضاع را ، ترسيم کنند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است رهبران سياسي مصر مسئوليت دارند تعهد و پايبندي خود را به گفتگوي صلح آميز و دموکراتيک که همه حوزه هاي انتخابيه مصر را شامل مي شود، به نمايش بگذارند. همچنين  از مصري ها درخواست شده است تا حقوق شان را با استفاده از روش هاي مسالمت آميز اعاده کنند.
بان کي مون درپي گزارش هايي مبني برکشته و زخمي شدن شماري از تظاهرکنندگان بدست نيروهاي امنيتي به ويژه اعمال خشونت جنسي عليه آنان، اعلام کرد: ملت مصر خودشان بايد مسير پيش رو را با استفاده از شيوه اي که به طيف کاملي از ديدگاههاي سياسي مصري ها احترام بگذارد، تعيين کنند.
دبيرکل سازمان ملل در اين بيانيه ابراز اطمينان کرده است که ملت مصر قادر خواهد بود با موفقيت از عهده چالش هايي  که اکنون پيش رو دارد، برآيد. 
وي تأکيد کرد به عنوان يک شريک قوي به مصر کمک مي کند و از روند انتقال صلح آميز قدرت در اين کشور به يک حکومت دموکراتيک و برآمده از مردم حمايت خواهد کرد.
نيروهاي امنيتي مصر چهارشنبه محمد مرسي رئيس جمهور اين کشور را پس از چند روز اعتراضات گسترده برضد او به علت عملکرد ضعيفش ، از قدرت برکنار کردند. روز گذشته درگيري هاي متعددي بين مخالفان مرسي و طرفدارانش در چند شهر بزرگ اين کشور از  جمله قاهره ، پايتخت ، جيزا ، اسکندريه، غنا، السيوط، فايوم و سيناي شمالي به وقوع پيوست.








برچسب ها: بین الملل ، مصر ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار