رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه زماني بشر به سعادت و آرامش کامل مي‌رسد که همگان قرآن را در زندگي، انديشه و عمل خود حاکم کنند، گفت: بايد به جامعه‌اي برسيم تا در آن همه معارف و ارزش‌ها به طور کامل مستقر شده و همه انسان‌ها در قله باشند و اين نياز به توجه به قرآن و امام در کنار هم دارد.

  به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور در آيين گشايش بيست و يکمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم و نوزدهمين مراسم تکريم از خادمان قرآني با بيان اينکه انسان بالاترين مخلوق خدا و مهمترين موضوع آفرينش است، گفت: خداوند متعال انسان را با ويژگي‌هاي منحصر به فرد خلق کرده و استعدادهايي در او قرار داده که بتواند جلوه خدا در عالم هستي شود.

رييس‌جمهور با بيان اينکه زندگي دنيايي انسان، فرصت ممتاز شدن او را فراهم مي‌کند، اظهار داشت:‌ رسيدن به قله‌هاي کمال و سعادت مهمترين مأموريتي است که از سوي خداوند بر عهده انسان‌ها نهاده شده که براي انجام آن نياز به دو بال و عامل مهم دارند.

 احمدي‌نژاد از برنامه حرکت، قانون و کتابي که مسير را به انسان معرفي کند به عنوان عامل اول ياد کرد و اظهار داشت: هيچ حرکت هدفمندي بدون برنامه امکان‌پذير نيست؛ قرآن برنامه حرکت در مسير کمال و سعادت و به فعليت رسيدن استعدادهاي الهي انسان است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه انسان‌ها در مسير حرکت به سمت قله‌ها و سعادت نيازمند راهنما، مفسر حقيقي و کسي هستند که خود مسير را پيموده و به بالاترين قله‌ها رسيده باشد، گفت: در غير اينصورت حرکت انسان‌ها براي دستيابي به کمال بدون نتيجه خواهد بود؛ کما اينکه امروز چندين ميليون مدعي پيروي از قرآن و حافظ قرآن در جهان هستند و در حالي که قرار بود، حيات طيبه و زندگي الهي و انساني در جهان برقرار شود، اما کساني هستند که سال‌ها در مسير حفظ قرآن و تلاوت آيات آن حرکت کرده‌اند، امروز به خود بمب مي‌بندند و در مساجد عده‌اي ديگر از انسان‌ها که آنها نيز در حال تلاوت قرآنند را کشته و تصور مي‌کنند به تکليف الهي خود عمل کرده اند.

احمدي‌نژاد افزود: مشخص است که تمسک صرف به قرآن نمي‌تواند انسان را به کمال برساند، بلکه همه نيازمند راهنمايي هستيم که خود به قرآن عمل کرده و در اين مسير از انسان‌ها دستگيري کند.

رييس‌جمهور خاطر نشان کرد: اگر کسي تصور کند بدون انسان کامل و معصوم مي‌تواند به قله‌ها برسد، قطعاً در اشتباه است؛ قرآن و عترت يک حقيقت هستند که لازم و ملزوم هم بوده و تا ابد از يکديگر جدا نخواهند شد.

 احمدي‌نژاد با بيان اينکه خوشبختانه فعاليت‌هاي گسترده‌اي در مسير قرآن صورت گرفته و امروز در تمام جهان و بويژه در جمهوري اسلامي ايران احترام و اهتمام به قرآن بسيار مورد توجه قرار دارد، گفت: متأسفانه بر خلاف توجه بسياري که طي اين سال‌ها نسبت به قرآن صورت گرفته، در خصوص انسان کامل توجه نشده است، در حالي که امام زنده و عينيت و حقانيت قرآن است.

رييس‌جمهور با تأکيد بر اينکه محال است بدون استقرار حکومت جهاني امام عصر(عج)، جامعه بشري به آرامش و سعادت برسد، و ما امروز نسبت به آن غفلت داريم، اظهار داشت: البته دولت به سهم خود تلاش کرده تا در دو جبهه قرآن و عترت فعاليت کند، اما مشخص نيست که به چه دليل از فعاليت‌هاي قرآني نسبت به پرداختن به امام بيشتر استقبال مي‌شود.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: ساليان طولاني شياطين با توطئه‌ها و فعاليت‌هاي گوناگون کاري کردند که امام از دسترس انسان‌ها دور بماند و اين در حالي است که مي‌دانيم بدون حضور و مديريت او هرگز حقيقت قرآن را نمي‌توان در جامعه پياده کرد.

رييس‌جمهور خاطر نشان کرد: زمان آن رسيده تا در جمهوري اسلامي ايران، همانگونه که قرآن تا حد زيادي از محجوريت و مظلوميت خارج شد، امام نيز از مظلوميت و محجوريت خارج شود و اين مطمئناً شدني است.

وي با بيان اينکه بايد توجه داشته باشيم که قرآن و امام به همه بشريت تعلق دارند، گفت: قرآن ، عترت و پيامبر آمده‌اند تا مرزهاي تعصب، سلطه‌طلبي و بهانه‌هاي جدايي انسان‌ها را از پيش پاي بشر بردارند، چرا که قرآن کتاب هدايت همه انسان‌ها است و بايد مراقب باشيم در معرفي قرآن و امام حقيقت را بيان کنيم.

احمدي‌نژاد افزود: مبادا در معرفي قرآن و امام از ادبياتي استفاده کنيم که در آن قرآن و عترت به گروهي خاص از بشريت تعلق داشته باشند.

رييس‌جمهور تصريح کرد: به فضل الهي با عنايت‌ها و هدايت‌هاي امام عصر(عج) همه انديشه‌ها و مکاتب غيرالهي به سرعت رنگ باخته و انسان‌ها از سيطره خودخواهي‌ها و نظم مادي که امروز از آن به ستوه آمده‌اند، رها شده و دل‌ها به سرعت به سمت راه جديد، الهي و صراط مستقيم برود.

احمدي‌نژاد گفت: امروز انديشه مهدويت و انتظار به سرعت در دنيا منتشر شده و دل‌هاي انسان‌ها به اين سمت به سرعت در حال چرخش است که بخش مهمي از اين رخداد بخاطر فداکاري‌ها و مجاهدت‌هاي ملت ايران و انديشمندان و فداکاران اين ملت است.

رييس‌جمهور با تقدير از همه فعالان و خادمان قرآن کريم، گفت: اهالي قرآن، امروز در ايران اسلامي درخشيده و به فضل الهي هر روز توجه به قرآن در جاي جاي کشور رايج و گسترده‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار