در سال های اخیر اکتفا به تنوع مناظر طبيعي و میراث تاریخی موجب شده بازارداری به فراموشی سپرده شود که ادامه این روند خسارت جبران ناپذیری را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بنا به گفته مسئولان، سفر و گردشگري به عنوان يک اصل در زندگي مردم مطرح شده به طوری که اقشار جامعه به عنوان يک ضرورت به سفر توجه می کنند.

ولی در شرایطی سخن از افزایش ورود گردشگر نقل محافل شده که کمتر و شاید هیچ سخنی از تداوم جذب گردشگر به میان نمی آید.

آمار گردشگر در مقاطعی از فصول سال در یک نمودار سینوسی فراز و فرودهای چشم گیری را تجربه می کند با توجه به طبیعت چهارفصل این مرز و بوم این خود جای سوال دارد.

واضح است که در سایه بی توجهی به نوآوری، خلاقیت و یا حداقل تعهد به حفظ کیفیت خدمات، اولین تجربه گردشگران به وضوح تکرار نخواهد شد.

وقتی صحبت از سفر به یک کشور به میان می آید بلافاصله تصاویری از مکان های مختلفی که قبلا در ذهن هر فرد جایگاه یافته زنده می گردد اما متاسفانه تصاویر ذهنی کشورمان نزد گردشگران به دلیل فقدان رویکرد تداوم جذب گردشگر، امروز مخدوش شده  به طوری که در برخی موارد کاهش کیفیت خدمات در برخی مراکز این ابهام را پیش می آورد که شاید آدرس اشتباه است.

به گفته کارشناسان، توسعه صنعت گردشگری در گرو بهره برداری از حداکثر پتانسیل کشور همگام با خواسته ها و علايق متغير بازار بين المللي و داخلي، تضمینی بر تکرار بازدید از این مقاصد می شود.

در سال های اخیر اکتفا به تنوع مناظر طبيعي و میراث تاریخی موجب شده بازارداری به فراموشی سپرده شود که ادامه این روند خسارت جبران ناپذیری را به ارمغان خواهد آورد.

امید است؛ رشد مقطعی آمار گردشگران با برنامه ریزی های آتی دولت در راستای حمایت از فعالان صنعت گردشگری پایدار گردد.


**گزارش از مریم انصاری


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار