رئیس سازمان نظام پرستاری معتقد است که رئیس جمهور منتخب برای انتخاب وزیر باید از تجربیات این چند سال استفاده کند و از انتخاب وزیری متخصص عضو هیئت علمی و سهام دار بیمارستان پرهیز کند.

غضنفر میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رئیس جمهور منتخب ایران باید از تجربیات گذشته این چند سال در انتخاب وزیر بهداشت استفاده کند چرا که انتخاب وزاری قبلی منجر به این شده که فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم هنگام بیماری نباید رنجی جز رنج بیما داری نداشته باشند محقق نشده است و در حال حاضر پرداختی مردم در خصوص هزینه های درمان به جای 30 درصد به 70 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید فردی را به عنوان وزیر بهداشت انتخاب کند که واقعا اقتصاددان باشد و مسلط به موضوع اقتصاد سلامت باشد تا بتواند در بحث مدیریت هزینه، درآمد، بودجه ریزی و مطالبات سهم سلامت به درستی عمل کند.

میرزابیگی اظهار داشت: ما مشکلی از لحاظ معالجه و درمان در کشور نداریم بلکه مشکل اصلی ما نظام سلامت مدیریت هزینه ها است.

میرزا بیگی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور منتخب باید از انتخاب وزیر متخصص عضو هیئت علمی و سهام دار بیمارستان پرهیز کند و کسی را برای وزارت بهداشت انتخاب کند که بتواند اعتدال در نظام سلامت را برقرار کند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار