افزايش نرخ سود بانکها باعث جذب منابع سرگردان و در نهايت ثبات بازار ارز و طلا و همچنين تثبيت سرمايه گذاري ها در کشور مي شود.


عبدالرضا اميرتاش کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق گفت: بانک ها با ايجاد تغيير در نرخ سود سپرده هاي مختلف در قالب طرح هاي جديد درصدد جذب منابع مالي حاصل از فروش ارز و طلا به سمت حوزه هاي سپرده گذاري در بانکها هستند.

وي افزود: بانکها با تغيير در نرخ سود سپرده هاي مختلف مقصد جديدي براي نقدينگي هاي سرگردان که تاکنون وارد بازار طلا، سکه و ارز مي شوند، تعريف مي کنند.

وي با بيان اينکه ايجاد جذابيت در سيستم بانکي باعث جذب نقدينگي در بانکها مي شود، اظهار داشت: افزايش نرخ سود سپرده ها در قالب طرح هاي جديد از سوي بانکها مي تواند در اين راستا موثر واقع شود.

وي تصريح کرد: در حال حاضر به دليل اينکه بازار طلا و سکه ديگر جذابيت گذشته را ندارد مي توان اميدوار بود که با ايجاد جذابيت در بخش هاي ديگر اين منابع به سمت فعاليت هاي مولد حرکت کند.

اميرتاش خاطرنشان کرد: اين اقدام بانکها باعث هدايت بخش عظيم نقدينگي که در قالب طلا و دلار در صندوق هاي خانگي مردم قرار داشت، با کاهش قيمت در اين بازار به سمت بانکها مي شود.
برچسب ها: نقدینگی ، بانک ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار