عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ارتش مصر نمي‌تواند به ناآرامي‌هاي اين کشور خاتمه دهد، چرا که فضاي مصر اکنون چند قطبي است و رئيس‌جمهور آينده با چالش‌هاي زيادي روبرو است.

"ابراهيم آقامحمدي" در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره وقايع اخير مصر اظهار داشت: انقلاب مصر دچار تغييرات و ناملايماتي شده است که خوشايند نيست.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به فعاليت اخوان المسلمين ادامه داد:علي رغم خوشحالي هاي دنياي اسلام از روي کار آمدن "اخوان المسلمين" پس از انقلاب مصر، بي تدبيري شخصيت هاي تراز اول اين حزب و بخصوص "محمد مرسي" وقايع اخير را سبب شد.

وي گفت: "اخوان المسلمين" و "محمد مرسي" به جاي اينکه حاکميت  مصر را اداره کنند مرتکب اشتباهاتي را در مسائل منطقه، جهان اسلام و سوريه شدند.

آقامحمدي تصريح کرد: "اخوان المسلمين "خود را يک حزب مي دانست و به جاي ساماندهي به مسائل مصر به فکر امور داخلي حزب خود بودند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت:جريان ليبراليستي از اشتباهات اخوان المسلمين سوءاستفاده کرد و بر موج اعتراضات عمومي سوار شد.

آقامحمدي ادامه داد:رژيم صهيونيستي، آمريکا و غرب ثبات در کشورهاي اسلامي را مورد هدف قرار داده‌اند و اکنون نيز از شرايط مصر نيز سوءاستفاده کرده‌اند و مي‌خواهند مقاصد خود را عملي کنند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاکيد بر اينکه ارتش مصر يکي از ارتش‌هاي مردم‌پسند است، تصريح کرد: ارتش مصر توانست با کودتاي نرم موقعيت از دست رفته خود را بازگرداند؛ ولي اين  ارتش نمي‌تواند به اين ناآرامي‌ها خاتمه دهد،چرا که فضاي مصر اکنون چند قطبي است و رئيس‌جمهور آينده با چالش‌هاي زيادي روبرو  است.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: مسلمین ، مقابله ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار