با استفاده از تسهیلاتی مانند اعطای تراکم تشویقی و مجوز افزایش طبقات و همچنین معافیت عوارض بزرگراه امام علی (ع) به نمادی از نوسازی و توسعه بافت های فرسوده تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همزمان با احداث بزرگراه امام علی (ع) 15 هزار مترمربع بافت فرسوده در شرق پایتخت آزادسازی شد.
بنابراین گزارش، طرح امتداد بزرگراه امام علی (ع) یکی از اقدامات توسعه ای در شهر تهران بود و سبب شد انگیزه مضاعفی برای احیای بافت فرسوده پایدار در مناطق به وجود آید این درحالی است که اصلاح ریزدانه بدون مشارکت مستقیم ساکنان این مناطق امکانپذیر نبود.
در همین خصوص سید حمید موسوی معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 15 به تشریح بافت فرسوده منطقه 15 پرداخت و یادآور شد: منطقه 15 به جهت پویا بودن در جهت رونق بخشیدن به بافت فرسوده همیشه پیشگام بوده و سازمان نوسازی از سال 82 در بحث نوسازی بافت فرسوده منطقه حضور داشته است.
موسوی با اشاره به اینکه مدیران هزینه و زمانی که در این منطقه مصرف شده جهت احیای بافت های ناپایدار قابل توجه است خاطرنشان کرد: از این جهت الگوی ورود در فضای بافت فرسوده محله خوب بخت و مینای الگوی سازی شده و در مراکز علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد./ز
برچسب ها: تحول ، نوسازی ، بافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار