به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اگر نجات دنيا اغلب اوقات يكي از وقت گذرانيهاي مردانه سينماست، قرار گرفتن ستوان الن ريپلي درصدر فهرست پنجاه قهرمان تاريخ سينما اتفاق جالبي است. اين شخصيت، كه قلب و روح مجموعه فيلمهاي بيگانه است،در ابتدا قرار بود شخصيتي مذكر باشد تا اينكه سيگورني ويور نسبتا ناشناخته براي نقش اول بيگانه تست داد و جنسيت اين شخصيت هم تغيير كرد. به گفته ريدلي اسكات،كارگردان بيگانه (1979): «ايده عوض كردن قهرمان زن قهرمان زن با قهرمان مرد ايدهي كارسازي بود» حق با اوست چون با بيگانه قهرمان اكشن مونث خلق شد.
ديويد مك اينتي، نويسنده كتاب هيولاهاي زيبا با موضوع بيگانه، مينويسد: «ريپلي شخصيتي بسيار انقلابي است. ناگهان ما در فيلمي ترسناك با شخصيت مونث جواني روبرو ميشويم كه بازمانده و قهرماني مونث است و نقطه مقابل حالت هميشگي قرباني قرار ميگيرد» وقتي ما همسفران ريپلي يكي پس از ديگري توسط موجود مهلكي كه وارد فضا پيماي نوسترومو شده شكار ميشوند، ريپلي مدبر است كه تواناييهاي لازم براي زنده ماندن را دارد ( حتي اگر اسكات لباس فضانوردي اين شخصيت را از تناش در بياورد تا آسيب پذيرياش را بيشتر نشان بدهد) ويور براي بازي در فيلم بيگانهها، كه نامزدي اسكار را برايش به ارمغان آورد مثل فيلم اول از نقشاش مطمئن نبود و چون جيمز كامرون، كارگردان فيلم اسحلهاي بزرگ دست او داده بود، به طعنه اسم شخصيتاش را «رامبولينا» گذاشته بود. اما وقتي ريپلي و جوخهاي از سربازان عضلاني به سياره بيگانهزده برگشتند، اسلحههاي بزرگ براي زنده نگهداشتن او كافي نبود و او به ويژگيهاي ديگري هم نياز داشت. در دفاع از نيوت، بازمانده جوان هم احساسات مادرانهاش شكوفا شد- مضموني كه در بيگانه3 و بيگانه: رستاخير به نتيجهاي عجيب ختم شد- و فرياد اسطورهاي و در حمايت از شخصيتي ديگر يعني «از او دور شو، فاحشه!» به همين خاطر به آسمان بلند شد./ص
منبع: دنياي تصوير